Sport og streaming hitter på DR og TV2

December endte i følge en ny Kantar Gallup/DR analyse med at DR – næsten – kunne kalde DRTV for den mest populære streamtjeneste i landet.

Som før var YouTube fortsat lidt mere populær end DRTV.

Omvendt var DRTV mere populær end Netflix.

48 procent af “alle over 4 år” besøgte nemlig DRTV, “i løbet af en uge” i december, mens “45 procent besøgte Netflix”.

DRTV hitter altså ude i befolkningen.

Noget TV2 Play, også gør.

Der var således hele 26 procent af alle “over 4 år”, der “besøgte denne tjeneste i løbet af en uge” i december.

Og nu hvor TV2 Play kræver abo, siger det en del om hvor popuælær denne tjeneste er blevet i løbet af 2020.

Analysen kan ydermere fortælle at den eneste anden “streaming tjeneste” der gik frem i efteråret 2020, er Disney+, der dog “gik så i stå i december”.

Tilbage på TV2 Play, er det dog svært at få armene ned.

TV2 Play, der jo kræver et abo, er nu “halvt så populær som Netflix”, hvilket i følge TV2 betyder at seertallene til det indhold der findes på denne tjeneste er pænt høje.

TV2 er dog stadig ikke friske på at oplyse konkrete tal.

TV2 vil dog godt oplyse deres samlede tal.

For eksempel for sports seningen.

Læs også  TV2 Play spiller nye toner

Flotte 54,8 procent af landets samlede sening af sport og sportsnyheder, forgik nemlig på diverse TV2 platforme.

Og da TV2 kun (?) havde 46 procent af sports seningen i 2019, er TV2 altså gået frem i 2020.

Blandt årsagerne, er TV2 Sport X, der er en ny lineær sportskanal, der enten kan købes adgang til som stream, eller flow.

Det er dog ikke kun TV2 der er gået frem, på sport.

TV3 kanalerne der løb med 27,1 procent af sports seningen i 2020, gik også frem.

Konkret 23 procent i forhold til 2019.

På samme måde gik Xee også frem.

De fik dog ikke mere end 3,6 procent af danskernes sports sening i 2020.

Omvendt er det et pænt flot tal, nu hvor DR, størrelsen til trods, måtte nøjes med 5,7 procent af sports seningen.

DR kan da også konstatere en kedelig tilbagegang fra 16 procent i 2019.

Slutteligt gik Discovery kanalerne også tilbage i 2020.

De havde i 2019 14,4 procent og i 2020 8,8 procent af sportsforbruget.

2020 var i den forbindelse et underligt år.

Den samlede mængde sports sening gik nemlig ned.

Dem der så sport, så således “kun”11 minutters sport og sportsnyheder på tv hver eneste dag.

Året før var dette forbrug oppe på 15 minutter.

Læs også  De streamer også i London

Det betyder i konkrete tal at nedgangen i sports TV forbrug, gik 26 procent ned, nu hvor en bunke sport blev aflyst der i 2020.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.