På tide at blive lidt kendt

Nu er vores lokale TV og film marked som bekendt ret lille.

Derfor er det – som regel – sådan at en produktion der skal bruge et par MUA’er, en instruktør og lidt til, “bare” ringer lidt rundt, til “vennerne”, hvorefter “holdet” er på plads.

Men hvad gør man egentlig lige, så, hvis de aldrig ringer til dig.

For eksempel fordi de ikke ved du eksisterer.

Som altid – sådan er det stadig her i landet – er det smart at kunne vise “det sidste” du lavede frem, hvorefter de – måske – begynder at ringe.

Eller som CineGear ON AIR er på vej med seminaret “Got Publicist?”, der cirka kan oversættes til “har du en agent”, der mænger sig med DR producere, TV2 chefer, suppleret op med store frokoster med spillefilms chefer og bureau damer.

Igen.

Du er hermed inviteret til at lære hvordan du får en agent og bliver kendt ( cirka )

Vores lille marked, kan jo nærmest håndteres af dig selv med lidt “rulle” på FB og en masse mails, hvor du forklarer at du har utroligt travlt men at de da godt lige må ringe alligevel.

Om det er sådan CineGear Expo/CineGear ON AIR har planlagt at lære fra sig, finder du først ud af den 17. februar klokken 11am – 12:30pm PST, der ( cirka ) er 9 timer senere her i landet.

Læs også  DR igen på jagt efter unge talenter

Uanset hvad, sikkert værd at tjekke ud, nu hvor en “online panel” har planer om at lære dig hvad du skal gøre for at blive kendt.

Eller – hvis du er i markedet for det – hvordan du kommer til at hænge ud med alle de der DR og TV2 producere, kun afbrudt af lækre middage på et utal af bureauer.

Som vi kender CineGear, bliver der helt sikkert tale om et dybt professionelt panel, der både diskuterer for og imod denne udvikling.

Og – bevares – det vil handle om et marked der er både større og – måske – mere “professionaliseret” med agenter og alt det andet.

Det burde bare ikke forhindre os her i lille Danmark at lære en masse om fordele og eventuelle ulemper ved at “blive lidt kendt”.

Med i panelet er i den forbindelse Variety Artisans Editor Jazz Tangcay, der blandt andet kigger på diverse DoPs “billeder” og hvordan de blev til.

Meredith Emmanuel (Emmanuel Bates Communications), der er såkaldt independent publicist supplerer op hvilket Jonathan Epstein, (Strategy PR) også gør.

Slutteligt er studio publicist Loraine Valverde (previously 20+ years with Warner Bros.) også med.

For at det hele ikke skal blive alt for etableret er  IndieWire’s Chris O’Falt, samt Editor of American Cinematographer, og “representatives of additional international trade publications” også med via zoom.

Læs også  Sony FX9 seminar hos Esee

Blandt de kollegaer du kan se frem til at møde er Director of Photography Alan Jacobsen, og “others”, der repræsenterer/ er friske på at diskutere DoPs holdninger billeder.

Folk der vælger at kigge med, er hermed opfordret til at stille deres spørgsmål under det efterfølgende Q&A.

Læs videre her, hvor du ( cirka ) kan lære at blive lidt mere kendt.

Det er gratis at deltage.