Ungt OL på Discovery

Discovery der som bekendt har rettighederne til at vise OL har netop løftet sløret for at de skam har planer om at andre end de ældre seere, skal kigge med, når det er tid til OL i Tokyo.

Derfor er der netop indgået et større samarbejde med Snap, Inc. der i kombination med de mange rettigheder skal få de unge til at se med.

Planen er som vi forstår det at “originalt videoindhold fra discovery+ og Eurosport” nu snart kan opleves på Snap og dermed ses af “millioner af europæiske snapchattere”, der blandt andet kan se frem, til “alle de vigtige historier” i form af såkaldte “Publisher Stories”, som Eurosport står bag.

Unge snapchattere får masser af OL nyt fra Discovery til sommer

Her i landet betyder det:

To daglige Olympic Games Shows på engelsk med højdepunkter fra de største og bedste øjeblikke fra legene.

En samling af det store udvalg af indhold skabt af atleter og influencere, kombineret med Discoverys fokus på de mest relevante lokale historier og helte.

”Road to Tokyo”- og”Road to Beijing”-materiale som optakt til hver af legene, hvor man følger hold og atleter fra hele verden

I bedste stil åbner et sådan samarbejde op for at “brands” får “en unik mulighed for at bruge verdens største sportsbegivenhed til at engagere en yngre generation i OL”, hvilket tyder på at indholdet ydermere bliver “sponseret af”, eller deromkring.

Læs også  Guf til Reality seerne

Omvendt må de unge være netop så vant til reklamer at et par stykker sikkert ikke irriterer dem, mens de de ser OL på Snapchat.

Discovery er således allerede – lige om snart – klar med “skræddersyede marketingløsninger til brands, heriblandt dedikerede Snap-reklamer og brand-engagement-pakker”, til dem der måtte have noget de gerne vil sælge.

Andrew Georgiou, President, Eurosport and Global Sports Rights and Sports Marketing Solutions og siger:

 -Det kan hævdes, at verden aldrig har haft mere brug for et OL end på dette tidspunkt. Omstændighederne bringer et sjældent øjeblik af global samhørighed med sig, hvilket er relevant og inspirerende for enhver generation. Ved at introducere vores sportssendinger til det brede publikum gennem discovery+, og vores samarbejde med Snap om at bringe Eurosports indhold ud til de yngre generationer, giver vi en ideel mulighed for at fortælle de historier, som virkelig betyder noget. Både inden- og udenfor banen. På den måde bringer vi liv til OL-oplevelsen, starter han og fortsætter.

 -Som det eneste sted, hvor man kan opleve alt fra OL vil vores omfattende dækning, digitale historiefortællinger og ekspertanalyser være tilgængelig for publikum, uanset hvor og hvornår de ønsker det. Discovery er fokuseret på at tage det største og mest forskelligartede publikum med på OL-rejsen, og Snap kan spille en vigtig rolle i at hjælpe med at nå den ambition, forklarer han og bliver suppleret af Ben Schwerin, SVP of Content and Partnerships hos Snap.

Læs også  Ikke alle tror på Disney Plus

Han siger:

 -Vi er begejstrede for at udvide vores partnerskab med Discovery nu, hvor vi nærmer os legene i Tokyo og Beijing. Sport forbinder os alle på en fantastisk måde, så vi er taknemmelige for at være i stand til at vise inspirerende indhold for vores community på Snapchat og bringe dem helt tæt på OL direkte på deres telefoner, slutter han.

Der er – alene i Europa – 64 millioner daglige brugere.

Dog med det forbehold at hver enkelt bruger som regel er på tjenesten 20 gange om dagen, hvilket – vel sagtens – får antallet af daglige brugere ned på omkring 3 millioner.