discovery+ fik en god start

Nyeste tal i forbindelse med udviklingen for en af vores lokale streamere Discovery, er at deres tjeneste discovery+ nu er oppe på flotte 12 millioner betalende kunder.

Tallene der kommer fra koncernens sidste kvartals rapport, ser ud til at understrege at Discovery går den rigtige ved, nu hvor der – i hele 2020 – blev omsat ligeledes flotte 8,7 milliarder Euro på tjenesten.

Omsætningen dækker dog også over andre detaljer end salg af adgang til discovery+.

Nemlig en 5 procent nedgang i reklamesalg i USA, hvilket har påvirket resultatet negativt – overalt – med 4 procent.

discovery+ bliver både solgt som streamtjeneste og som supplement til lineære TV pakker

Der omvendt – gemt bag den delvise nedgang – rent faktisk gik 4 procent frem, baseret på større distribution af deres produkter.

Internationalt droppede deres omsætning med 12 procent, hvilket ser ud til at hænge sammen med at der blev reklameret/markedsført væsentligt mindre i 2020, end året før.

Q4, gav konkret Discovery koncernen en omsætning på 2,8 milliarder dollars, hvilket er præcist det samme som kvartalet før.

David Zaslav, President and Chief Executive Officer of Discovery siger:

 -2020 was a year of change, challenge, and opportunity, and our company has shown incredible resilience, creativity and focus as one global team. We finished with strong operating momentum and great command and control across our global businesses, uniquely positioning us to balance our core and next generation businesses, starter han of fortsætter.

Læs også  Pandemien er færdig for Netflix

 -We are off to a promising start in 2021 with the successful launch of discovery+. We have now surpassed 11 million total paying direct-to-consumer subscribers globally and are on pace to be at 12 million by the end of the month, underscoring the value of the investments we’ve made in content, beloved personalities and brands with huge consumer appeal, supported by industry-leading DTC capabilities. Our unmatched global scale and ability to serve consumers everywhere with a truly differentiated offering across platforms, as well as our robust cash flows, even amidst the significant investments in our next generation initiatives and the ongoing Covid-19 pandemic, position us to achieve sustainable long-term growth and drive long-term shareholder value, slutter han.

Det er i store dele af verden både muligt at købe discovery+ som stream tjeneste og som tilkøb til lineære TV kanaler/pakker.

Flere steder er prisen “gratis”, forudsat at du allerede er betalende kunde, for eksempel på Sky Q, rundt om i verden.

Her en af de formater der ser ud til at hitte på discovery+