Formula E er en Discovery ting

Faste brugere af Discovery kan se frem til en masse tid med Formula E, der er på vej ind i deres 7. sæson.

Parterne har netop udvidet deres media partnerskab, der betyder at alle der kigger Discovery, kan glæde sig til en masse “all-electric racing” rundt om i Europa i lang tid fremover.

Planerne skulle være at Discovery bruger deres free-to-air, pay-tv og digital platform rettigheder til at løfte sporten, ved at sende en masse fra den kommende sæson, suppleret med andet indhold, der – for eksempel – kunne være interviews og studieformater der følger vinderne og taberne i Formula E.

Ganske morsomt er Liberty Global og Discovery Communications begge shareholders i sportsgrenen så uanset om der mange eller færre der kigger med, ser det ud til at de kan tjene lidt penge på tiltaget.

Det er svært at vurdere hvor populær Formula E er på vej til at blive – et gæt er meget

Konkret skulle dem der vil se med, kunne se frem til diverse “Live” og “on-demand” dækning, der kan findes på Eurosport, i omkring 50 lande, suppleret med ikke lineært indhold der – vel sagtens – kan findes på enten Eurosport App eller discovery+.

Netop discovery+ ser ud til at blive stedet hvor alle der vil, kan se med.

ABB FIA Formula E World Championship kunne dermed tænkes at komme ud til hovedparten af de omkring 12 millioner betalende kunder størrelsen har rundt om i verden.

Læs også  Jens Møller Jensen er på sagen

Aftalen mellem ABB FIA Formula E World Championship og Discovery er en ikke nærmere defineret “multi-year” aftale, der ud over at ramme  “50 markeder” med sikkerhed vil kunne opleves i “27 markeder” i Europa og dermed nærmest med garanti også her i landet.

Som en gave til folk der stadig ser med lineært, vil Formula E blive sendt som flow TV på blandt andet FTA kanaler i England, Norge, Polen, Spanien og Tyrkiet, samt i Sverige, Danmark og i Finland.

Aarti Dabas, Chief Media Officer, Formula E, siger:

 -Discovery’s reach across Europe, through Eurosport, discovery+ and free-to-air channels, is vitally important for Formula E and has been since Season 1, starter han og fortsætter.

 -We’re excited to announce this new phase of our partnership with Discovery, expanding our audiences through their extensive range of platforms and renewed focus on localising content, allowing us to showcase our unpredictable, all-action racing series to millions of households, in more than 50 markets across Europe, slutter han.

Trojan Paillot, VP, Rights Acquisitions, Eurosport supplerer og siger:

 -Formula E has established itself as the world’s most competitive electric racing series and our coverage has been entertaining fans since its very first Championship, starter han og fortsætter.

 -We’re excited to continue to screen every race and use the full  scope of Discovery’s channels and platforms to continue the growth of the Championship, expanding the reach of this exciting sport for years to come, starter han og bliver suppleret af António Félix Da Costa, DS Techeetah driver og 2019-2020 ABB FIA Formula E championship vinder.

Læs også  DeGeneres bliver en del af Discovery

Han siger:

 -Our commitment to bringing innovative and electrifying motorsport experiences to fans everywhere further enhances our diverse portfolio of world-class sports rights that truly offers something for everyone, starter han og fortsætter.

 -Season 7 is set to wow fans with more intense racing than ever before, fortsætter han.

 -The grid is so competitive now with so many talented drivers. When you add in more “firsts” like the season-opening races under lights in Diriyah later this week, fans watching across Europe on Discovery and Eurosport will be in for a treat, slutter han.

Vil du se med, er de r- formodentligt – premiere den 26. hvor The ABB FIA Formula E World Championship begynder at køre ræs i byen Diriyah, der er en del af Riyadh i Saudiarabien

Her lige en promo for løbet den 26.