Formula 1 får et OTT boost i 2021

F1 TV, der er der hvor du kan opleve FIA’s Formula 1 World Championship, ser ud til at have besluttet sig for at denne del af motorsporten skal have endnu et såkaldt “revamp” her i 2021.

Årsagen er oplagt nok at der ikke – længere – er nok der kigger med.

Heldigvis har FIA ikke solgt den del af rettighederne der inkluderer OTT i abo, hvorfor F1 TV her i 2021 er på vej ud i verden som SVoD.

Dermed bekræfter F1 TV altså at rettighedshaverne nu er parate til at ignorere broadcasterne mod at de selv kan få lov til at sende indhold direkte til deres kunder, som D2C.

Formula 1 er med andre ord på vej til at blive SVoD, og lidt lineært TV.

Som vi forstår det er det her 2021 modellen der er godkendt

Og mens dem der betaler for lineær adgang, jo – i princippet – også betaler for en masse andet, kan OTT kunderne, nøjes med at betale for adgang til det motorsport, de ønsker.

F1 TV Pro, der konkret er navnet på tjenesten, skulle allerede være rullet ud i 82 lande.

Og uden at være helt sikker, ser det ud til at vi også her i landet, kan købe adgang til F1 TV Pro, for ned til 27 Euro om året ( med 25 procents rabat for tiden ) eller fuld adgang for 110 Euro, ligeledes om året og igen med 25 procent rabat.

Læs også  3 mia dollars på vej mod indhold

I det sidste tilfælde, får du direkte adgang til alle on- board kameraer både under kørsel og under replay. 

Med andre ord den eneste rigtige pakke til den rigtige fan, der – snart – kan se med i bil, på båden, i sommerhuset og på TV via app og web.

Bedst af alt er F1 TV rykket ind i 2021 med håbet om at kvalitet flytter kunder.

Derfor kan dem der køber adgang ( nu endelig ) se med i herlig 1080P 50, hvilket – i princippet – er en bedre kvalitet end på TV.

Der er – i den forbindelse – premiere på platformen i Brasilien og i Slovakiet og i Tjekkiet i dag, hvilket sikkert hænger sammen med at de seje kørere og deres hold snart skal til at køre igen. ( sidst i marts )

Folk der går og overvejer deres egen OTT platform, kan glæde sig over at tiltaget er skabt sammen med Accenture’s Industry X group, der bruger deres Connected Product erfaring samt Accenture Video Solution og AWS Products & Services, hvilket – formodentligt – kan oversættes til at det hele ligger oppe hos Amazon, og at det virker.

Her lidt TV billeder fra en 45X der følger med når der kommer en bil forbi..

Som pointeret kommer F1 TV nu i 1080P

Og det er netop denne “higher video quality and improved user experience”, der skal trække kunderne over på denne tjeneste som alternativ til lineære TV pakker.

Læs også  Disney skubber Netflix ud af markedet

Det er sikkert også derfor at dem der overvejer at hoppe på dette tilbud, kan se frem til et arkiv på mere end 2000 timers F1, samt alt nyt i år, lige indtil du ikke længere betaler for adgang.

Der skulle efter sigende også være en række dokumentar film produktioner produceret eksklusivt til denne platform, blandt andet med Michael Schumacher.

Ian Holmes, Director of Media Rights at Formula 1, forklarer:

 -We are delighted to be relaunching F1 TV ahead of the new season, with several upgraded features that will improve fans’ experience of the product and make our extensive collection of archive footage easier to watch than ever before, starter han og fortsætter.

 -Accenture have helped us take F1 TV to the next level and I’m very excited to see how it develops in the future as we continue to provide fans with more ways than ever to watch F1, slutter han.

Daniel Farrell, Accenture Industry X, Intelligent Products & Platforms supplerer:

 -Accenture is proud to team with Formula 1 to relaunch F1 TV, starter han og fortsætter.

 -Based on the Accenture Video Solution, the cloud-first platform with its live streams from over 20 track-side and on-board cameras has been designed with the high expectations of F1’s demanding customers in mind. We look forward to continuously innovating the product through the 2021 season and beyond to embed intelligence in the platform and connect a growing range of devices, all to deliver the most exciting and engaging fan experience possible, slutter han.

Læs også  The Explorers gik 8K

Vi har fundet en promo for tiltaget som du kan læse mere om her.