Tid til The Falcon and the Winter Soldier

Nu kan der vist ingen tvivl herske længere.

Disney+ rykker.

Og det i en sådan grad at man skulle tro at Netflix var sovet ind, mens klassens nye hurtige, har sat lidt ekstra turbo på.

De fleste glemmer ofte at Netflix såmænd er en 23-24 år gammel størrelse, der kunne annoncerer deres første million kunder i 2003.

Disney+ er nu blevet 16 måneder gammel og har 100 gange så mange kunder som det tog Netflix at hente på – noget der ligner – 6 år.

Bevares, Netflix er og bliver størst.

Det ser bare ikke længere ud til at være der, kunderne henter deres “kendte action helte univers”  serier og film længere.

Det gør de i stedet på Disney+, hvor sidste nyt er “The Falcon and the Winter Soldier”, der er endnu et format eller koncept, som alle kender.

Et koncept som Disney har flere tusind af i skufferne.

Disney markedsfører deres Disney+ indhold som deres biograffilm, det ser ud til at virke

Og selv om at det ikke kan overraske er det netop disse “kendte størrelser” som Stjernekrigs “spin off’et” “The Mandalorian” og en kommende bunke af andre serier fra samme univers, der – med stor sikkerhed – betyder at Disney+ er på vej til at løbe med det næste store marked, Latin Amerika, der spås til at være over 60 millioner nye kunder, da der “kun” er 53 millioner SVoD kunder i øjeblikket.

Læs også  Paramount+ kommer snigende

Et antal der forventes at vokse til 116 millioner kunder i 2026.

Og nu hvor der er tale om en marked der end ikke er begyndt at “stacke” ( SVoD stacking ) endnu ( flere tjenester i samme husstand ), er vækstpotentialet for Latin Amerika formodentligt endnu større.

Bob Chapek, The Walt Disney Company CEO, er ikke overrasende en glad CEO.

Det var nemlig først forventet at Disney+ havde ( omkring ) 60-90 millioner kunder i 2024, og ikke de 100 millioner kunder der allerede betaler nu, her 4 år “før” de vildeste forventninger.

Han siger:

 -The enormous success of Disney+, which has now surpassed 100 million subscribers, has inspired us to be even more ambitious, and to significantly increase our investment in the development of high-quality content,” Chapek said, starter han og fortsætter.

 -In fact, we set a target of 100+ new titles per year, and this includes Disney Animation, Disney Live Action, Marvel, Star Wars, and National Geographic. Our direct-to-consumer business is the Company’s top priority, and our robust pipeline of content will continue to fuel its growth, slutter han uden at komme ind på hvor mange milliarder dollars der skal produceres indhold til Disney+ for her i 2021.

I den forbindelse er Disney+ stadig den “lille ny i klassen”.

Tjenesten er nemlig fortsat kun ude i 59 lande, mod Netflix’s tæt på 200.

Læs også  Netflix går efter TV seerne

Det har – som vi har forstået det – ikke betydet at Disney ikke kan “anfægte” top ti listen over de mest streamede serier og film, i USA.

Igen.

Netflix er virkeligt “meget større” end alle andre der.

Som eksempel blev “Bridgerton” streamet i 1,061 millioner minutter sidst i januar.

Omvendt var der såmænd en Disney+ serie på listen over de 10 mest streamede serier i USA.

“WandaVision” blev således streamet i 376 millioner minutter, hvilket er mere end hele 3 Netflix serier.

På samme måde på “filmfronten”, begynder Disney+ nu at hente kunderne.

Filmen “Outside the Wire” var den mest sete med 553 millioner sete minutter.

Og selv om at Disney+’s “Soul”, “Moana” og “Frozen 2” alle blev set “mindre”, er det påfaldende at en konkurerende streamtjeneste kan hente hele 3 placeringer på listen over de mest sete film.

Herunder med “Frozen 2”, der er fra 2017.

Det ser med andre ord ud til at kampen om kunderne og – måske – dem der vil “stacke”, står mellem Netflix og Disney, med Amazon på sidelinjen.

Her lige en promo på fredagens (næste fredag ) brag af en serie.

<iframe width=”853″ height=”480″ src=”https://www.youtube.com/embed/tK5XoqD_q4g” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>