Sport sammen på mobilen

Bevares, det er klart at vi allerede nu kan bruge den nye feature som Sports Innovation Lab (SIL) og Sceenic, har udviklet.

Altså software, der måler dem der vil “se sport sammen”, samtidig med at den måler hvor populær den enkelte tjeneste er.

Det er dog mere henne i fremtiden, hvor denne feature, godt hjulpet af en masse andre “Corona vaner” begynder at vise tænder.

Som med “streaming” af aktionærmøder og “product launches”, der fortsat er en masse af, nu bare ikke i Bella Center, men fra et studie i Glostrup, må man formode at enkelte også i fremtiden vælger at se deres sport på mobilen, i stedet for ude i virkeligheden.

Og nu hvor Angela Ruggiero og Josh Walker, der sammen har udviklet/opfundet Sceenic og Sports Innovation Lab, der i følge flere eksperter er en “Game Changer” i forhold til “Co-Watching”, kan der ikke længere herske tvivl om at seerne – også ude i fremtiden – er parate til at se sport sammen, uden at være sammen, mod at de bliver målt med en meget præcis vægt.

Bedst af alt – og det er helt sikkert vigtigt for rettighedshaverne – kan softwaren måle mere præcist (?) end det lokale TV meter, der jo “kun” måler på 1000-1500 TV skærme.

Læs også  Viaplay forlænger Scottish Premiership
Se sport sammen er nu blevet interessant for rettighedshaverne der kan måle vaner

Du kan læse mere om det såkaldte Power Play Index, der er slags graf over hvor populære de enkelte “se sport sammen” tjenester er, her.

Josh Walker, Co-founder and President of Sports Innovation Lab forklarer 

 -When we publish a Power Play Index, we let the data do the talking. Our methodology identifies companies with both the market validation and technology depth that allows them to enable the Fluid Fan, starter han og fortsætter.

 -Sceenic is our Co-Watching Game Changer for 2020, proving that powerful co-watching technology isn’t the future, but the present, slutter han.

Sceenic kan allerede i Gen 1.0 identificere det/de selskaber der bliver set mest som “OTT”, “IPTV” eller via “STB”, suppleret med at den egen popularitet er vokset heftigt.

Det eneste der kræves er at der installeres et “Sceenic Watch Together SDK” i de eksisterende API’er, hvorefter alt bliver målt på SIL servere må man formode.

Kort efter Sceenic kom ud, hoppede BT Sport, NPO, ScreenHits TV og LaLiga på tjenesten, der dermed måler på seerne overalt i EU og i USA.

Sports Innovation Lab tilbyder – naturligvis – også at registrerede vaner, kan “hjælpes” til at – for eksempel – se mere.

Som eksempel kan de fans, der har et IP nummer der er specielt vild med et bestemt hold, få lidt mere info, når de besøger deres favorit betting, eller live sport side.

Læs også  Danmark fører på SVoD og BSVod

Mulighederne er uendelige, og kan – måske endda – integreres “oppe på” AWS niveau, hvorefter alt kan spores, måske endda helt frem til et Smart TV, der jo ellers ikke sådan lige er til at måle på.

Sceenic er i den forbindelse allerede fuldt fungerende på 5G, hvilket – formodentligt – er årsagen til at BT Sport app’en har integreret softwaren/løsningen.

BT kan nu både måle alle valg, og – i princippet – tilbyde nye features til de kunder der kunne tænkes at være interesserede.

Sceenic har været i brug under Tour de France 2020 hos NPO der er PBS TV i Nederland.

Paul Bojarski, CEO, Sceenic forklarer

 -Seven years in development and refinement, our Watch Together technology stack is proving its worth in large scale deployments with BT Sport, T-Mobile Germany, NPO – Tour de France and others, starter han og fortsætter.

 -What is now exciting is seeing how Watch Together actively supports our customers’ business objectives: the organic multiplier effect it brings to subscriber acquisition and retention, the powerful compliment of C2C word of mouth recommendations to machine learning, and the emergence of wholly original in-room interactive marketing/advertising opportunities, slutter han.

Læs mere om Sceenic her.

Her en promo