Motorsport.tv går live

Bunken af appTV kanaler ser ud til at vokse i takt med at rettighedhedshaverne finder ud af at de tabte en masse penge ( omsætning ) i 2020.

Åbenbart noget der gik specielt hårdt ud over alverdens motorsport, hvorfor Motorsport.tv er gået i luften med en tjeneste, der – mere eller mindre – tilbyder alverdens F1 løb, Le Mans optakter og en masse som OTT, hvilket i vores del af verden ser ud til at betyde at du kan se med via en browser.

Som vi forstår det er Motorsport.tv en del af The Motorsport Network, der har aftaler om at live streame alverdens racerløb, og lidt til, for de fans der vil se med.

Motorsport.tv, der har studier i London og i Miami opdaterer så ellers løbende med “nyheder” når der ingen er, og endnu flere når der rent faktisk bliver kørt løb et eller andet sted i verden.

Som vi læser det, bliver Motorsport.tv en 24/7 live TV kanal der looper sig igennem nyhederne, suppleret med crawls når der ikke sker meget, og fuld programflade, når der er gang i løbene.

Fokus er Formula 1, Formula E, 24 Hours of Le Mans, NASCAR og IndyCar, hvilket jo dækker det meste.

Motorsport.tv går først i luften sidst i marts men har åbenbart tyvstartet lidt

Premieren er den 29. marts hvor der er Formula 1 Grand Prix i Bahrain.

Læs også  Apple TV+ lever stadig

Herfra bliver der så ellers sendt (?) det samme feed som man sikkert også kan se andre steder, nu bare kommenteret fra London eller fra Miami.

I løbet af april skulle platformen komme op i fulde omdrejninger og så ellers køre på, mod en sommer, hvor der bliver kørt uendeligt mange løb.

Folk der har lyst til at dele indholdet, får muligheden via en såkaldt “embeddable” Motorsport.tv player, der – omvendt – kun viser klip og andet.

Med link til live delen, der koster lidt at komme i nærheden af.

Som vi forstår det, inkluderer denne player også en masse reklamer og andet fra sponsorer som Mercedes, NASCAR, Porsche, FIA World Rally Championship, Audi , Lamborghini, Jaguar Racing, BTCC, RCCO World eX og andre.

Og nu hvor de allerede tilbyder noget der ligner Motorsport.tv, på Motorsport.com, Autosport.com, Motor1.com og på sociale medier, har du gættet det.

det kunne gå hen og bliver stort.

For eksempel nu hvor der allerede er 56 millioner brugere der besøger en af disse tjenester hver måned.

James Allen, President of Motorsport Network, forklarer:

 -We always promise to move fast and be distinctive and this latest initiative from Motorsport Network takes our class leading digital coverage of motorsport and automotive to the next level, starter han og fortsætter. 

Læs også  Det kører stærkt for Nent Group

 -There are several pillars to the strategy for this: It provides a rolling live news service on a streaming platform that fans can easily access on any device for the latest news. Additionally the regular output of relevant topical video clips from the service that we will take across to embed in our racing and automotive websites and social channels will also significantly increase the amount of short form video content we can provide users on those platforms, forklarer han videre.

 -Interactivity with the audience, social media and social listening are all baked into the proposition from the start. I’ve worked in TV since the early 1990s and what we are able to do today in this space, with the remote operations technology and software that has been developed out of necessity during the pandemic, is amazing, slutter han.

her en promo fra sidste år, hvor de åbenbart ikke var helt klar til årets eventyr.