Disney skubber Netflix ud af markedet

Nu skal man naturligvis passe på med at spå om fremtiden.

Ikke desto mindre er det netop hvad Mediavision ser ud til at gøre.

Eller rettere.

De har kigget på vanerne hos de “familier” der streamer.

Og nu hvor det viser sig at de er langt mere interesserede i Disney+ end i Netflix, tyder en del på at udviklingen ( i Sverige ) er på vej imod at svenske børnefamilier overgår til at købe Disney+ og droppe den nu tidligere favorit, Netflix.

Noget der ser ud til at blive understreget af at det bare tog Disney+ 2 uger at hente det samme antal kunder som det tog Netflix et år om at hente.

Der er voldsomt meget indhold til børn på Disney+

Igen.

Dengang, hvor Netflix gjorde det, var der sikkert mange, der var mindre sikre på at de ønskede at streame, modsat idag.

Uanset dette, er Disney+ kravlet op på hvad der ligner en “absolut første plads” blandt de mange svenske børnefamilier.

Børnene vil langt hellere have adgang til Disney+ end til Netflix.

Og nu hvor det – i følge en analyse – er dem der ser 13 procent af den samlede streaming i Sverige, har du gættet det.

Masser af barnegråd, hvis der ikke er Disney+ på TV, og store smil hvis det er tilfældet.

Læs også  Disney taler ud om Star

I det hele taget ser børn ud til at være den nye spiller på stream markedet.

Det er i hvert fald dem Mediavision nu måler på, og dem der trækker markedet i retning af netop Disney+

Netflix er naturligvis fortsat markedsledende med flest kunder i Sverige.

Spørgsmålet er derfor hvor længe de får lov til fortsat at være det.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.