Splay solgt til Caybon

Der er sikkert mange der – længe – har tænkt over hvad det egentligt er Splay, der retteligt hedder Splay One, sådan går og laver.

Heldigis kan de nu tidligere ejere i dag løfte sløret for at Splay producerer såkaldt “branded entertainment”, der er – mere eller mindre – det samme som indhold til alle platforme, proppet til kanten med reklamer, produkter og en masse andet.

Omvendt, så er Splay altså netop taget videre.

Konkret til Caybon, der er et digital media company, med HQ i Stockholm, der dermed realiserer en del af Nent Group planer om at sælge alt i “reality/non Scripted afdelingen”, hvor Splay boede indtil salget.

Henrik Asmussen, CEO Splay One and Richard Båge, CEO & Founder Caybon

Som Nordic Entertainment Group tidligere har været inde på det, er deres primære fokus nu på scripted drama production til Viaplay platformen, der nu må være netop så god en forretning at det – åbenbart – ikke længere er en god nok forretning at producere “koncepter” i reality genren.

Omvendt kan der vel ingen tvivl herske om at Viaplay har det godt, nu hvor denne streamer er på vej ind på 10 nye markeder inden 2023 er færdig.

Splay One, som de fleste kender for deres specialisering i såkaldt “influencer marketing”, og senere for deres 250 millioner video views hver måned på deres “multi-channel network”, der kan formuleres som SoMe og YouTube.

Læs også  Alt på Disney+ fra åbningen

Splay One har de senere år skiftet fokus, og er i dag langt mere orienteret mod “content development”, “strategy”, “distribution” og “multi-platform productions”, der såmænd også blev udtænkt i Stockholm.

Størrelsen havde ved salget 120 medarbejdere i 4 ( nordiske ) lande.

Caybon, er et lidt større selskab med omkring 500 medarbejdere fordelt på 14 adresser i Europa og i Nordamerika.

Deres fokus var indtil købet “at producere og distribuere” digital campaigns to clients around the world. 

Anders Jensen, NENT Group President and CEO er glad og siger:

 -We are pleased to have found a new home for Splay One that will enable the company to accelerate both its growth and strategy development. This transaction marks the first step in our process to reshape our Studios portfolio to work with scripted content only and fully integrated with Viaplay. The remaining Studios divestments continue according to plan and are expected to be completed during the first half of 2021, slutter han.

Splay One har reelt været i Limbo siden Q2 2020, hvor Nent Group  “lukkede” deres Studios business, som Splay One var en del af.

Læs mere om Caybon her.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.