FFF på vej til Sverige

Dem der kan huske “FFF” eller “Family Food Fight”, der sidst blev sendt på Kanal 4 i janaur 2019, har noget at glæde sig til.

Indtil videre ikke her i landet, men derimod i Sverige, hvor formatet er på vej i produktion.

Herhjemme var det Mattias Hundebøll der havde den ledende rolle som vært i en kamp på ideer og lidt til.

Sådan bliver det sikkert også i den svenske version, der nu snart går i produktion.

Som ofte med Banijay, der står bag produktionen, bliver der produceret til flere markeder samtidig.

I dette tilfælde til Polen og til Sverige, hvorfor SVT og Polsat TV, snart kan sende formatet.

Produktionen er i den forbindelse lagt ud til Banijay’s Meter og Endemol Shine Poland, der producerer begge versioner.

Her FFF eller Family Food Fight som det ender med at se ud i Sverige

Formatet der oprindeligt er fra Endemol Shine Australia, har som pointeret allerede været for Danmark, hvor Discovery sendte det.

Om udviklingen så betyder at formatet er tilbage er straks mere svært at spå om.

Formatet er uanset solgt til 11 markeder/lande i EU, så det er bestemt ikke urealistisk at Banijay prøver med en ny omgang, når formatet nu ser ud til – potentielt – at kunne hitte i både Polen og i Sverige.

I resten af verden, har formatet vist sin værdi, i Brasilien, i USA og endelig i Italien, hvor Sky Uno, netop har sat gang i formatet en gang til.

Læs også  Banijay fortsætter udvikling af egne Brands

Ganske interessant er der i den forbindelse etableret et TikTok kanal af Endemol Shine Italy, der på kort tid har fået mere end 10.000 følgere.

Og da det betyder af fans af formatet kan interagere 24/7, ser det ud til at Banijay tror på en stor fremtid for dette format.

Lucas Green, Global Head of Content Operations at Banijay siger:

 -Cooking competitions are proven ratings hits and Family Food Fight bridges the gap between high-end cuisine and comfort food. The focus of this format is about accessible cooking, inspiring the audience to try some new recipes at a time when eating out is not always possible, slutter han.

Tilbage i Norden, glæder Meter Television, der er en del af Banijay Nordics sig til at producere en masse.

De står allerede bag produktionen af MasterChef, som de producerede i hele 5 versioner i 2020.

Lige for tiden har de dog mest travlt med en ny version af Big Brother, der i skulle være inde i dette formats “2 reboot sæson”, der – lettere overraskende – performer perfekt i forhold til målgruppen, og som derfor – potentielt – har en stor fremtid foran sig ( igen ).

Slutteligt er det også  Meter Television der står bag den første Nordiske version “LEGO Masters”, der har hentet op til 28.2 procent af den såkaldte “market share”.

Læs også  Disney+ igang med EU satset

Nede i Polen producerer Endemol Shine Poland også lystigt videre.

Lige fortiden er de således igang med “Fort Boyard”, “MasterChef”, “MasterChef Junior”, “Big Brother” og “LEGO Masters”, samt “The Wall”, hvor selskabet fungerer som “produktions hub”, hvilket – kunne man gætte på – betyder at der står en væg og et studie parat i Polen, så formatet kan produceres der, når det er relevant.