Sennheiser konsum bliver en del af Sonova

Det er ret svært at gennemskue hvor grænserne mellem såkaldt “konsum” og “business” går.

Sikkert skulle det dog være at Sonova har købt hele Sennheiser’s “Consumer Electronics business”.

Det betyder så at Sennheiser vil til(bage) til at koncentrere sig om deres “pro” udstyr, der – kunne betyde – at alt det gear du plejer at investere i, fortsat hedder Sennheiser, og fortsat er en del af Sennheiser.

Der er dog en masse områder, hvor pro og “konsum” går ind over hinanden.

Visse trådløse mikrofoner er – vel sagtens – ikke pro, mens – visse – hovedtelefoner og andet “prof gear” – måske – “bare” er konsum udstyr.

Her et par Pro- produkter, der – måske – bliver hos Sennheiser efter Sonova har opkøbt konsum afdelingen

Uanset dette, har Sonova Holding AG købt “alt Sennheiser”, der efterfølgende vil til at fokusere på “Neumann”, “pro audio” og “business communications”.

Et eller andet sted, må man formode at visse produkter, der – måske – fortsætter med at hedde Sennheiser, efterfølgende – reelt – er Sonova.

Og nu hvor deres primære fokus er høre apparater,  Audiological Care og Cochlear Implants, er det klart at de er supergode til dette, men – formodentligt – ikke ligefrem verdens bedste til god lyd i mikrofoner, høre telefoner og andet.

Igen.

Det kan jo være at de køber en masse know-how også, hvorfor den almindelige forbruger slet ikke bemærker købet.

Læs også  90 AVoD kanaler på vej

På prof siden, kunne det – ydermere – viser sig at være en positiv udvikling, da det der er tilbage af Sennheiser ikke længere behøver at tjene helt så mange penge på prof gear, da omkostningerne til consum, nu er væk.

Det eneste der er kendt, er at Sennheiser vil fokusere på “Neumann”, “pro audio” og “business communications” i fremtiden.

Her et forvirrende eksempel – pro løsningen koster omkring 6 gange så lidt som konsum produktet

co-CEO Daniel Sennheiser sagde tideligere på året:

 -Looking at our different business units in more detail, we realized we need different strategies to make them successful. How we can develop all four business segments at the same time with the necessary power, so all markets that we’re in have great growth opportunities? We saw that the consumer part can be really driven to the full extent if we can find a partner and focus on the pro part, slutter han og blev suppleret af Sennheiser co-CEO Dr. Andreas Sennheiser.

Han sagde:

 -The combination of our strengths provides a very good starting point for future growth. We are convinced that Sonova will strengthen the Sennheiser Consumer Business in the long term and capture the major growth opportunities, sluttede han.

Arnd Kaldowski, CEO of Sonova, er også glad.

Han siger:

 -I am very pleased that Sennheiser has chosen Sonova to further develop the well-renowned Consumer Division. We look forward to welcoming our new colleagues and to building on the combined strengths of both organizations to successfully shape our joint future. The fast-growing market for personal audio devices is rapidly evolving. Combining our audiological expertise with Sennheiser’s know-how in sound delivery, their great reputation as well as their high-quality products will allow us to expand our offering and to create important touchpoints with consumers earlier in their hearing journey, slutter han.

Læs også  Nyt DR studie

Læs mere om Sonova her.