HBO Max kommer med reklamer

Fremtiden med de såkaldte AVoD tjenester, hvor kunder kan få adgang til indhold til en marginalt lavere pris, mod at de ser en masse reklamer, ser ud til at inkludere HBO Max.

Dermed kunne det tænkes at vi også her i landet, kan se frem til at WarnerMedia der står bag tiltaget, har planer om at også her i landet at tilbyde både HBO Max i den “konventionelle” version og i en AVoD version, hvor der må formodes at være netop så mange reklamer at det ikke bliver til at holde ud, når tjenesten når landet, tidligt i Q3.

Indtil videre er WarnerMedia kun nået til at fortælle potentielle Annoncører at deres priser både er gode og til at betale.

Og at HBO Max altså kommer til at tilbyde samme AVoD tjeneste som – både TV2 og Nent Grop – tilbyder FTA kanaler og tidsforskudt indhold.

HBO Max kommer – formodentligt – allerede fra starten af i en AVoD og i en SVoD version – også her i landet

Platformen – lad os kalde den for “HBO Max Ads” kommer i den forbindelse til at prioritere reklamer for “Previews”, “New Original Series” og “Content Premieres”, der – kunne man gætte på – handler om at denne streamer er parat til at give andre producenter af spillefilm eller TV serier, plads til at markedsføre deres konkurrerende produkter.

HBO Max har i den forbindelse planer om at tilbyde deres AVoD tjeneste fra den 1. juni ( i USA) hvor kunder kan købe adgang til tjenesten for 9.99 dollars, hvilket ( cirka ) er 66 procent af den originale pris, der er 14,99 dollars i USA. ( HBO Max har ikke fået en officielt dato her i landet, og prisen er fortsat ukendt, red. )

Læs også  Stream markedet flader ud

WarnerMedia glæder sig i den forbindelse til at nævne deres “Friends: The Reunion”, for deres AVoD kunder, eller afbryde indhold for at pointere at den næste sæson af “Legendary” bliver åh så spændende, ganske som kommende serier som “The Flight Attendant” eller “Search Party” forventes at blive markedsført på AVoD versionen af HBO Max.

Forventninger ( i USA ) er at indhold fra HBO, Warner Bros., DC, Turner Classic Movies, Adult Swim, Cartoon Network, og andet ( primært WarnerMedia ) bliver det primære ( reklame ) indhold.

Tony Goncalves, EVP and Chief Revenue Officer for WarnerMedia siger:

 -HBO Max with Ads will bring our beloved entertainment brands and franchises to even more consumers at this new, lower price point-while, for the first time, elegantly connecting brands to the premium, iconic IP that defines this service, slutter han og bliver suppleret af JP Colaco, Head of Advertising Sales for WarnerMedia.

Han siger:

 -HBO Max with Ads provides a superior marketing environment, featuring the lightest ad load in the streaming industry, driving engagement with consumers and efficacy for our partners, starter han og fortsætter.

 -Couple that with beloved premium content spanning all genres and audience segments, and we are delivering the best ad offering available in market today, slutter han.

Som pointeret er det ukendt hvornår HBO Max kommer her til landet ( i starten af Q3 er kendt ).

Læs også  Svensk TV marked eksploderer

Det skulle dog være sikkert at størrelsen er på vej ud i 39 lande i Syd amerika ( Latin Amerika ) og i Caribien sidst i juni, og at HBO Max kommer til “the Nordics”, Spanien, Central Europa og Portugal, “later this year”.