TV2 vinder ekstremt mange priser

Du har sikkert godt hørt om at TV2 “plejer” at være med når der afholdes Promax Awards.

Og sådan var det også i år med “Promax Awards 2021”, der som vi er orienteret blev afholdt virtuelt i år, nu hvor der er en pandemi igang.

Ikke overraskende vandt TV2 også en pris eller flere i år.

Eller rettere.

Vi gætter på at TV2 har opgivet at fortælle en måbende ( medie ) verden her i landet, om det overvældende antal priser TV2 vandt i år.

Selv her på redaktionen, hvor vi er nærmest notorisk gode til at regne den ud, har vi opgivet at tælle hvor mange priser TV2 vandt denne gang.

Ud over at vinde så mange priser at det nærmest er pinligt endte TV2 Marketing også som årets Bureau ved Promax Awards 2021

Lad os nøjes at sig at TV2 vandt så mange priser, at de – i flere katagorier – vandt over sig selv, der så måtte nøjes med at “tage alle priserne i den kategori”.

Igen.

Vi er jo nødt til at prøve, så her lige en – sådan cirka – liste over hvor hårde de er til marketing på TV2, og hvor dygtige resten af verden vurderer at de er.

I forhold til såkaldt “Channel branding” løb “Fight Cancer” med guld foran alle andre.

General Brand Campaign: Channel, Network or Platform gik guld til TV2, for deres “Merry Weird Christmas”, foran blandt andet Fox og Walt Disney Europe.

Social Responsibility Announcement Spot vandt TV2 også med “Fight Cancer” , foran (?) TV2, der vandt sølv for “Rainbow Awards”.

I forhold til OTT/VOD/Website/Interactive Service Spot, løb TV2 med guld for “Nothing Beats Being There”, foran blandt andet ARTE.

Læs også  #SwitchToStandard

I forhold til Holiday/Seasonal Spot, gik det ikke helt godt.

her måtte deres “Max 10” nøjes med sølv efter TNT4.

TV2 er dog ret gode til den der “Channel branding” hvorfor TV2 også vandt guld for deres Special Event Spot for “Rainbow Awards”

Ganske som deres Channel Logo Design Across Multiple Media afdeling burde være pænt stolte.

De løb nemlig med sølv for deres “X-Games”.

Best Integrated Marketing Campaign for a Channel, Network or Platform hitter TV2 også på.

Her løb deres “Fight Cancer” med guld igen, denne gang blandt andet foran ARD.

Channel Key Art er også et speciale hos TV2.

Derfor kan det vel ikke overraske at TV2 løb med guld for deres “Halloween på TV2”.

Denne gang foran Dplay ( europe ?) og dermed foran hele Discovery Creative EMEA.

De vandt dog ikke Best Lockdown Promo

Eller rettere, det gjorde de – næsten – da deres “Max 10” løb med sølv.

I forhold til Programme Promotion var de helt tunge med, hvorfor Fransk national TV løb med guld.

TV2 var dog – igen – ret smarte, og løb med sølv for “Strictly come Dancing”.

TV2 er som bekendt også gode til General Programme Design Package hvorfor deres “X-Games” løb med sølv for “bedste indpakning”.

Underholdning er som beklendt også noget TV2 rykker på.

Derfor løb de også med sølv i Entertainment/Music/Variety/ Comedy Programme Spots kategorien hvor deres “Strictly come Dancing” igen løb med en pris.

Læs også  Dplay åbner i Benelux

Var der nogen der sagde sport.

Igen et område hvor TV2 hersker ret hårdt.

Således løb der en omgang sølv efter “Handball World Championship” i Sports Programme Spots kategorien.

En pris de også løb med for bedste Live Sports Event/Programme Spots, hvor de igen kæmpede med fransk national TV, der løb med guldet.

TV2 fik dog sølv for deres “Handball World Championship” kampagne.

Ganske interessant er TV2 også rigtigt dygtige til at klippe deres indhold sammen til spots der rykker.

Således også med indhold til “Strictly come Dancing”, som de vandt sølv for i kategorien Programme Spot Not Using Programme Footage

TV2 er som bekendt også verdensmestre i forhold til nyheder og det amerikanske valg.

Derfor kan det vel ikke overraske at de også vandt guld i kategorien News/Special Report Programme Spots, for deres “US Election” dækning.

Forøvrigt foran TV4 i Sverige.

Kategorien Current Affairs Programme Spots er dog svær, hvorfor BBC løb med guld der.

Omvendt kæmpede Signe Molde On Foreign Fields sig ind der.

Jamen hov tænker du sikkert allerede.

Og nej, det var ikke TV2.

Det var derimod DR, der kom ind i kampen med lidt sølv her, der alt i alt fik antallet af priser op på 3, med sølv i Children’s Programme Spots kategorien for “Mini Eurovision Song Contest” og guld i kategorien Best Use of Social Media for a Programme for “Ultra Perfect”

Tilbage på TV2, er vi langt fra færdig med antallet af priser TV2 løb med.

I de såkaldte Open Categories, vandt TV2 guld for bedste Social Media Video Asset spot/arbejde med en omgang “Fight Cancer”.

Læs også  Panasonic dropper IBC2020

Selv TV2s pressekits er nu notoriske.

Derfor vandt de også guld i Premium/Speciality Items/Press Kits kategorien, for pressens “bog” om årets julekalender ( som vi husker det ).

I kategorien Short-Form Promotional Content var der slet ikke andre der kunne være med.

TV2 løb således både med guld og sølv i denne kategori.

Konkret for “Fight Cancer” og “Halloween på TV2 – The Zombie”

Selv bedste instruktion vinder TV2 – igen både guld og sølv.

Best Direction er med andre ord en TV2 ting nu.

Deres “Strictly come Dancing” spot(s) og “Max 10” spots løb altså med det hele.

Fik vi pointeret at der da vist ikke er noget på højde med eller bare i nærheden af TV2, når vi taler virtuelle ( og egentlige ) studier.

Derfor kan det vel heller ikke undre at TV2 løb med guld for Set Design (Physical or Digital) for “European Handball Studio”, kun næsten overgået af “American Electio Studio”, der igen var et TV2 studie, der løb med sølv.

Slutteligt løb TV2 med alle priserne i kategorien I’m Not Crying, You Are!, der som du har gættet det, handler om at seerne blive lidt våd omkring øjnene under live TV.

Her løbe “Fight Cancer” med alle priserne.

Vi valgte at bruge de “engelske titler”, da TV2 ikke har sendt noget officielt ud om deres overvældende mange priser, de vandt den 27. maj 2021.

Stort tilykke herfra også.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.