Eurosport og discovery+ tager 5 år til

Dem der bare ikke kan leve uden at se med når der bliver prustet på Roland-Garros, der her i landet er mest kendt som “French Open”, kan glæde sig over at de ikke behøves at skifte kanal her de næste 5 år, nu hvor Discovery har forlænget deres rettigheder til the Fédération Française de Tennis (FFT) kampene på Roland-Garros, der – som vi er orienterede – mest spilles på Eurosport.

Noget de nu fortsætter med, efter at Discovery, fra 2022 og de næste 5 år har rettighederne til alt “French Open”, i en såkaldt “multi-platforms” aftale, der – sikrer – at det bliver muligt at sende alt fra Roland-Garros turneringen både som lineært TV og som stream på enten Eurosport App, eller på discovery+, de næste mange år.

Som vi forstår det har FFT dermed snart været partner med Discovery/Eurosport i vilde 35 år, konkret siden 1989.


Andrew Georgiou, President, Eurosport and Global Sports Rights & Sports Marketing Services, siger:

 -Our relationship with Roland-Garros spans many years and during that time we have consistently delivered ever increasing viewership and engagement as the trusted partner of the FFT. Our coverage is recognised for reaching the widest audience by harnessing the greatest expertise and the most innovative technology, and by committing to a renewed long-term partnership with the FFT, we will continue to bring world-class tennis from Roland-Garros to millions of fans each year across Europe, slutter han.

Læs også  Fox serie på Xee i morgen
Der spilles videre på Eurosport de næste 5 år

Gilles Moretton, President of the FFT, supplerer:

 -Our Grand Slam teaming up with Discovery, a company with such extensive reach, illustrates how Roland-Garros has stepped up its ambitions on the international stage. With this partnership, our shared aim is to offer a unique experience to all of Roland-Garros’ European fans, slutter han.

Når aftalen overhovedet bliver til noget, kunne det tænkes – også – at hænge sammen med at Eurosport YoY oplever en fremgang i antallet af seere, til både den lineære og de streamede versioner af deres transmissioner.

Årsagen – ser ud til at være – discovery+, hvor stadig flere kigger med.

Europæiske stjerner som Iga Swiatek, Daniil Medvedev, Rafael Nadal og Jannik Sinner, har alle været med til at hæve antallet af seere med “en masse”, konkret er der 122 procent flere der ser med i Polen, mens der er 58 procent flere der ser med i Spanien.

35 procent flere Russere, samt 24 procent flere Englændere.

Selv i Italien er der flere der kigger med, konkret 23 procent.

Målt på hele Europa og Eurosport, er der YoY nu 24 procent flere der kigger med når der bliver sendt “French Open”.

Med til historien hører også at Eurosport på deres site, er blevet langt bedre til at opdatere med nyt om turneringen, nu suppleret med eksperter som Mats Wilander, Boris Becker, Chris Evert og Alex Corretja, der løbende kommenterer på udviklingen.

Læs også  The Ocean Race nye venner med Discovery

Scott Young, SVP Content and Production at Eurosport, siger:

 -As the Home of Tennis we recognise we can’t stand still and this year we have further developed our digital offer to pack it full of exclusive content, new original formats and the best views and expertise to complement our comprehensive live Roland-Garros offering. Viewers love the second week of a Grand Slam when we reach the business end of the tournament, so we are confident we can build on the huge interest we’ve seen in our live streaming, online journalism and all-round storytelling before we show the crowning of the new king and queen of the clay court at the weekend, sluttede han i en kommentar fra før den sidste kamp blev spillet igår.