Tidligere DRG solgt til All3Media

Nent Group, der tilbage i 2020 købte DRG, der – dengang – var en London baseret “distributions forretning”, har netop netop solgt denne del af deres forretning fra.

Bare rolig.

Det var en del af planen, nu hvor Nordic Entertainment Group – lidt mere – er ved at realisere planerne om at “droppe” alt reality og fokusere – primært – på drama og dermed på Viaplay.

Dog med det forbehold at FTA kanaler som TV3 fortsat ser ud til at få lov til at leve, hvilket giver plads til både sport og reality/underholdning på disse kanaler.

Salget af DRG, der efter at Nordic Entertainment Group overtog størrelsen skiftede navn til Nent Studios UK, er blevet solgt til All3Media, der glæder sig over de – omkring “10.000 timers indhold”, der – blandt meget andet – inkluderer “Doc Martin”, “The Cry”, “Yorkshire Vet” samt “Don’t Tell the Bride”, der – mere eller mindre – alle er målrettet salg til TV kanaler som TV2 Charlie og “farmor og farfar FTA kanaler” i UK, Europe, Asia Pacific og USA.

Blandt de mange timers TV er en masse kært hunde TV hvor en dyrlæge redder hunde i et væk ( cirka )

Sjovt nok der hvor All3Media allerede opererer.

Gabriel Catrina, Nent Group EVP & Chief Financial Officer, er glad og siger:

 -All3Media’s position as a global distributor and storyteller makes it an ideal home for Nent Studios UK distribution business. This agreement and the ongoing sale of our Nordic non-scripted businesses are in line with Nent Group’s strategy of focusing on scripted content for our fast-expanding Viaplay streaming service, which will be available in at least 15 countries by 2023, slutter hun og bliver suppleret af Jane Turton, All3Media CEO.

Læs også  TV 2 vinder igen på Promax

Hun siger:

 -Nent Studios UK has a deep, high quality, distribution catalogue and I’m really pleased that Louise Pedersen and All3Media International will be in a position to add titles such as the upcoming original drama “Close to Me”, as well as Doc Martin, Catchphrase, and Don’t Tell the Bride to our distribution slate. There has never been more demand for high quality IP, and we are all looking forward to working closely with the producers of these shows, slutter hun og lader Louise Pedersen, CEO of All3Media International supplere.

Hun siger:

Mainstream reality er også en del af kataloget – BBC sender som eksempel “Don’t Tell the Bride”

 -With over 10,000 hours of content, and some fantastic internationally known programmes, this catalogue will be an excellent and complementary addition to our library, slutter hun.

Det er ukendt hvad All3Media har betalt for de mere end 10.000 timers indhold, samt de – potentielt spændende aftaler med Brain Academy Nordics, Nice Drama og EPIQ, samt Budapest-baserede Paprika der alle er – helt eller delvist – Nent ejede selskaber, der – omvendt – stadig er langt nede i reality og underholdnings miljøet, hvorfor det jo er oplagt for disse selskaber at fortsætte samarbejdet med Nent Studios UK/All3Media.

Også selv om at ejerforholdene er ændrede.

Som vi forstår det har Nent Group valgt at beholde deres “aktier” i FilmNation Entertainment, der var en del af DRG, da dette blev opkøbt i 2020. ( formodentligt den primære årsag til at Nent Group overhovedet investerede i DRG, der – siden 2020 nu råder over 3000 færre timers indhold, end ved overtagelsen.

Læs også  Kampen om de sportsinteresserede fortsætter