Englænderne gik amok i Netflix

Vi er sikkert enkelte der kan huske at det ikke kun var Englænderne der gik amok i Netflix da epidemien var på sit højeste her i landet.

Nu er der dog ingen kendte tal ude om forbruget her i landet, hvorfor vi i stedet har fundet en ny Ofcom analyse frem.

Og selv om at den er lidt uhyggelig, gætter vi på at det altså ikke kun er/var i England at forbrugerne gik amok i “TV forbrug”.

Eller rettere.

De hævede deres TV forbrug “en smule” og gik amok med streaming.

Igen.

Her i landet har enkelte broadcastere været inde på at svagt højere seertal da pandemien var værst i 2020.

Det er – som bekendt – ikke længere tilfældet, hvor sommeren har budt på et utal af ellers sikre formater, der har været nede og snuse til – færre – end 250.000 seere i absolut prime time.

Her forbruget målt på alle englændere

Tilbage i England, konstaterer Ofcom at englænderne har set netop så meget TV at de burde have fået firkantede øjne.

Igen.

De så mere TV.

Til gengæld streamede de voldsomt meget mere.

Der er således mere end 52 procent af de engelske hjem/husstande der har investeret i Netflix.

Dermed er der nu flere der har købt adgang til denne tjeneste, end der er husstande der har adgang til “traditionelt betalings TV”.

Læs også  Ny SilverBack

Og nu hvor Netflix – som bekendt – ikke er det eneste tilbud på den front, konstaterer Ofcom videre at 3 ud af 5 hjem i England nu har adgang til en eller flere streamtjenester.

TV var ellers kongen i England, da hver husstand brugte mere end 2000 timers foran deres TV, hvert år. ( herhjemme mener Gallup at hver husstande bruger cirka 2 timer dagligt foran deres TV )

Konkret brugte hver eneste englænder således brugt 5 timer og 40 minutter i 2020 foran deres TV.

Detaljen er bare at 1 time og 5 minutter blev brugt på at streame.

Her “TV forbruget” blandt de 16 til 34 årige, der stort set ikke længere ser TV

Og nu hvor den totale stigning af “TV forbruget” ( kun ) var 47 minutter, har du gættet det.

TV forbruget voksede i England i 2020.

Streaming voksede bare mere.

Yih-Choung Teh, Ofcom’s Group Director, Strategy and Research, forklarer:

 -The pandemic undoubtedly turbo-charged viewing to streaming services, with three in five UK homes now signed up. But with subscriber growth slowing into 2021 and lockdown restrictions easing, the challenge for the likes of Netflix, Amazon and Disney will be to ensure a healthy pipeline of content and keep customers signed up, slutter han.

Hvad han ikke kommer ind på, er at sådanne tendenser har det med at fortsætte.

Hvorfor det er forventeligt at streaming også fortsætter med at vokse i 2021.

Læs også  URSA Mini Pro 12K rasler ned i pris

Englændere kan i den forbindelse hygge sig med 41.000 timers indhold på Amazon Prime, 38.000 timers indhold på Netflix, og – omkring 37.000 timer på All 4, BBC iPlayer, ITV Hub og My5.