De sidste Quibi serier ender på Roku

Folk der har gået og ventet på de mange Quibi serier, kan nu – næsten – glæde sig til at de kommer.

Detaljen er – som tidligere – at de ikke rigtigt kommer hertil landet.

Omvendt burde serierne komme videre på et senere tidspunkt, nu hvor det er Roku der har købt dem, for at sende dem i dette efterår.

Uden at være absolut opdateret, er de sidste 23 serier, mindst lige så højt profilere “A-liste shows”, hvor globalt kendte skuespillere, var tænkt til at trække seerne over på Quibi.

Noget der som bekendt ikke lykkedes, da Quibi nåede at gå konkurs, før de fik sendt deres mange serier.

Som vi forstår det nået Quibi at få produceret omkring 50-53 TV serier, hvoraf de første 30 allerede er blevet sendt på Roku.

De mange Quibi serier blev konverteret fra telefonformatet på cirka 8-10 minutter til et TV format på 30minutter på Roku

Og selv om at ikke har tjenesten her i landet, er det vel på sin plads at pointere at Roku vurderer at tidsforbruget på deres tjeneste voksede til mere end det dobbelte, alene mens de første 30 serier blev sendt, tilbage i maj måned.

Nu er planen så ellers at fortsætte med nye serie, der – må man formode – er mindst lige så fyldt op med kendte “A-liste” skuespillere, der – som bekendt – virkerligt kan flytte øjne.

Læs også  De kendte dropper Tinder

Ganske morsomt købte Roku rettighederne til hele 75 formater og serier, hvilket – kunne betyde – at The Roku Channel er på vej mere eget indhold, som de selv har fået produceret.

Er det tilfældet, er der reelt kommet en ny spiller på markedet.

Der, bevares, holder sig til USA, i øjeblikket.

Men som – i princippet – sagtens kunne gå hen og blive en global spiller på sigt.

Ud over Quibi indhold finder den interesserede nemlig bunker af film og “live feeds”, der enten kan tilgås via en reklame version af Roku, eller som SVoD.

Roku har i forbindelse med at stadig flere bliver vaccineret oplevet et “tab af sete minutter” på omkring 5 procent.

Formodningen er at de kommende Quibi serier – og alt det andet indhold – er tænkt til at dæmme op for dette tab.

Her lidt markedsføring af Roku.