702.000 husstande uden almindeligt TV

Her i landet er der som bekendt kun ganske få officielle udmeldinger, der ikke fortæller hvor uendeligt godt det går for broadcasterne.

Derfor er de nyeste tal fra Kantar Gallup overraskende negative.

Sandheden er nok mere at alle har været endog meget tilbageholdende med at fortælle en potentielt måbende offentlighed, at de 702.000 husstande, ud af landets – cirka – 2,7 millioner af slagsen, stadig skal betale for den adgang til DR de – formodentligt – ikke gør brug af.

Udviklingen, der tidligere var “foruroligende” er nu voldsom, og stigende som aldrig før.

DR Medieforsknings, der løfter sløret for at tæt på 3/4 million husstande helt har droppet TV, kan ydermere fortælle at det blot var 11 procent af landets husstande, der tilbage i 2017 ikke havde adgang til såkaldt “traditionelt flow-tv”.

Samtidig er – hvilket de fleste er klar over – forbruget af streaming, vokset nærmest eksplosivt.

Det er således op imod 80 procent af befolkningen ( 2.160.000 husstande ) der streamer i mere end en time ugentligt.

Tilbage i 2017, var antallet nede på 45 procent.

Når det er på plads, er det fortsat en endog meget stor andel af befolkningen der – hver uge – bruger en eller flere broadcasteres TV kanaler.

Serien Manifest, der reelt er blevet canceled hos den oprindelige broadcaster storhitter hos Netflix hvorfor der rygter om en ny sæson

Der var således i uge 31, 3.570.000 personer der kiggede på en af DRs kanaler i mere end 5 minutter, mens 3.057.000 kiggede på en af TV2s lineære TV kanaler.

Læs også  Paramount+ kommer snigende

Ganske interessant var der 1.853.000 der kiggede på TV3 kanalerne, mens der – hysterisk elendige seertal til trods – var 1.026.000 der kiggede på en af Discovery kanalerne.

Vi har lige fundet sidste uges US “seertal” i forhold til Streaming.

Tal som Nielsen/gallup opgør, hver uge, uden at have en aftale med streamerne om metoden. ( tallene er altså estimerede, men potentielt fri for indblanding fra streamernes side )

Her hvad der skete hos streamerne i sidste uge i USA:

Virgin River (Netflix) 30 episodes, 2.1 billion minutes of viewing

Manifest (Netflix) – 29 eps., 1.3 milliarder minutter.

Loki (Disney+) – 6 eps., 1 milliard minutter.

Grey’s Anatomy (Netflix) – 375 eps., 793 millioner minutter.

Cocomelon (Netflix) – 12 eps., 699 millioner minutter.

Atypical (Netflix) – 38 eps., 603 millioner minutter.

Criminal Minds (Netflix) – 311 eps., 592 millioner minutter.

Gunpowder Milkshake – film, 543 millioner minutter.

Luca (Disney+) – film, 521 millioner minutter.

NCIS (Netflix) – 353 eps., 481 millioner minutter.