Til alle der for længst har glemt VR

Vi var pænt mange der for en del år siden vurderede at VR, eller Virtuel Reality “video”, havde en spændende fremtid foran sig.

Lidt som 3D TV, da det kom, og de mange andre tiltag der er blevet prøvet af på et måbende marked, her de sidste mange år.

Heldigvis er der netop kommet en ny rapport om VR.

Og nu hvor vi er mange der har glemt dette, er det heldigt at vide at “Adult content will save VR”, hvilket – sikkert – ikke var hvad de fleste havde forventet.

Rapporten, der er produceret af Juniper Research, forudser det til trods at VR har en strålende fremtid foran sig.

Dog ikke som spændende billeduniverser, eller som relevante visuelle fortællinger.

Næ nej, VR har ( åbenbart ) længe været på vej imod “adult content markedet”, der ikke rigtigt er en kendt størrelse i vores lokale produktions miljø.

Omvendt burde termen “porno” vel dække en del af dette marked.

Dem der producerer indhold til dette marked, kan omvendt se frem til en fremtid fuld af omsætning og overskud, da “VR porno markedet” (?) vurderes til at gro til at blive et 716 millioner dollars marked alene i 2021.

VR er såmænd et spændende nok marked – specielt hvis porno udskiftes med for eksempel ( andre ) oplevelser

Og nu hvor det skulle ende med at blive et 19 milliarder dollars marked i 2026, har VR altså en stor fremtid foran sig.

Læs også  TV2 dækker Sail GP

Rapporten, der tager sig selv seriøst, har ydermere kigget på hvor pengene gemmer sig henne.

Og det er såmænd “subscription” delen, der trækker profitten hjem til de foretagsomme pornofolk.

Formodningen er således at hele 97 procent af omsætningen på VR ( til det såkaldte voksne marked” bliver via SVoD lignende aftaler, hvor kunder enten kan hente deres “film” ned i deres VR headset, eller (?) se live VR feeds, der – helt sikkert – indeholder netop hvad du forestiller dig.

Vurderingen er at markedet bliver en slags “kanal marked”, hvor den enkelte kunde kan gå ind på kundens foretrukne hylder og der hente enten live indhold eller “film”, alt efter humør.

Rapporten der hedder “The report, Digital Adult”, kigger i samme omgang på alt fra “Key Monetisaton Models” til “Emerging Technologies & Market Forecasts”, til blandt andet “mainstream adult content platforms” som for eksempel Pornhub, hvor mindst en dansk politiker allerede har brugt partimidler til at markedsføre sig.

Samt på XVideos, der allerede har indgået strategiske partnerskaber med “specialister” der allerede idag skaber VR indhold.

Der findes således allerede en række “biblioteker” og livestreams, som kunder kan købe adgang til.

Juniper Research konkluderer:

 -The US will emerge as a key market for VR adult content; accounting for 33 per cent of market spend by 2026. Adult content channels targeting US users must use advanced analytics to monitor viewing habits and trends; tailoring VR-enabled content accordingly, slutter de.

Læs også  Pandemi TV

Selv om at hverken er (særligt mange ) VR eller (?) porno indholdsproducenter herhjemme er “ideen” med at tilbyde VR som SVoD, ganske interessant.

Her på redaktionen forstille vi os allerede at der kunne sælges surfing videoer til folk der hader vand, men som gerne vil surfe, faldskærms udspring til dem der ikke tør, og rigtigt meget andet.

Tilbage i USA er forventningen at de påkrævede VR headsets bliver et salgshit over de næste år.

Konkret er forventningen at der vil blive solgt 2800 procent flere sæt end idag.

Du finder rapporten her, der koster 3000 pund, at hente ned.