Allente nu venner med Discovery

Det handler som bekendt om “content” i TV verdenen.

Således også for Allente, der er fusionen af Canal Digital og Viasat, der tilbage i 2020 blev til en enkelt distributions selskab, i stedet for 2 konkurrenter.

I den forbinelse tyder en del på at fusionen, Allente, har været nødt til at kigge andre steder hen, end til – for eksempel – Nent Group/Tele Nord, for at finde det indhold de ledte efter.

Allente, har nemlig netop kunne løfte sløret for at de har indgået en større aftale med Discovery Networks, der i opstarten betyder at discovery+ tjenesten nu bliver en fuldt integreret del af Allente.

Dermed løfter Discovery Networks med et slag deres “reach”, eller antallet af potentielle kunder gevaldigt.

Tilbuddene er mange på Discovery+ – her den danske version

Aftalen betyder nemlig at Allente kunder, fra lige om snart, vil kunne købe en af 3 forskellige pakker, med forskelligt discovery+ indhold.

Noget der – tidligere – kun var muligt for “tidligere Viasat kunder”, men altså ikke for tidligere Canal Digital kunder.

Dermed kunne man forestille sig at de absolut sidste knaster i fusionen er “ude”, og at det nu bare er “business as usual”, og at content er content, uanset hvor det kommer fra.

I den forbindelse er der tale om en heftig aftale.

Det bliver således muligt for Allente at købe sig adgang til 480 fodboldkampe fra Allsvenskan og Superettan.

Læs også  Canal Digital og Viasat Consumer bliver til Allente
Svenskerne ser også ud til at være gået igang med efterårets TV sæson

Dermed bliver Allente den eneste distributør, der både tilbyder Allsvenskan og Premier League i den samme TV pakke.

På sammen måde betyder aftalen med Discovery at Vinter-OL 2022, ender på Allente, ganske som “Wahlgren’s World”, “All Against All” og “Across the Atlantic” serierne også ender på denne platform.

I samme omgang køber Allente også lige retten til at distribuere Eurosport 1 og Eurosport 2, som lineære TV kanaler.

Vi formoder at Allente/Discovery aftalen dækker alle markeder hvor Allente opererer og derfor også i Norge

Mahmoud Mustapha, CCO at Allente, siger:

 -Now that we can present a long-term agreement with Discovery, where both the linear content and all content from discovery+ will be available to our customers, we do so with great pleasure because we know how much our customers appreciate Discovery’s wide range of sports and entertainment. The fact that we, as the only distributor, can include discovery+ Total in our largest and very popular TV package Premium makes us both proud and happy on behalf of our customers, slutter han og bliver suppleret af  Jonas Gustafsson, CEO of Allente.

Han siger:

 -Long-term partnerships are becoming increasingly important in the fast-moving TV industry, and Allente’s partnership with Discovery is a perfect example of how to create value for customers together. We are therefore extra happy to be able to present this agreement, slutter han.

Læs også  2020 bliver et content år