Streamerne går efter sporten

Rygterne om at Netflix er på vej til at overtage eller – i det mindste – byde ind på alt Formula 1, er nu oppe og vende igen.

Sidste nyt i den forbindelse er at co-CEO Reed Hastings nu igen har “nævnt” at Netflix skam da overvejer hvad de vil gøre i forhold til netop F1, nu hvor alle er klar over at sporten har det elendigt, målt i forhold til fortidens opmærksomhed.

Desværre kunne det jo så betyde at Netflix vælger at løbe med alle rettigheder og dermed forhindrer at dem der ser flow TV, kan se med.

Altså med mindre at de supplerer med et abo hos denne streamer.

Indtil videre har co-CEO Reed Hastings dog blot pointeret at det er noget Netflix kunne “overveje”.

Igen.

Amazon Prime er godt igang med at købe alle rettigheder på tennis, rugby og fodbold.

Amazon Prime har for længst kastet sig ind i kampen om flow TV seerne

Ganske som næsten lokale Nent Group bliver ved med at købe stadig længere rettigheds aftaler med

Noget de er pænt stolte af, i følge Peter Nørrelund, NENT Group Chief Sports Officer.

Han siger:

 -Every week, Viaplay gives fans a front-row view of the world’s best motorsport on two and four wheels Indycar’s European following continues to grow and Marcus Ericsson’s success this season has turbocharged Nordic interest. Extending our partnership with Indycar for another three years is great news for Viaplay viewers in the Nordic region and our latest markets – and a perfect fit for one of the world’s fastest growing streaming companies, slutter han.

Læs også  Er du til teknik er det i KB Hallen i år

Tilbage hos Netflix, bliver Reed Hastings ved med at pointere at Netflix ikke er på vej med “live TV”.

 -With sports broadcasts, we have no control over the source, starter han og fortsætter.

 -We don’t own the Bundesliga, which can make deals with whomever it wants. But this kind of control would be a prerequisite for us to be able to offer our customers a secure deal, forklarer han videre om overvejelserne i forhold til F1.

Nent Group har netop oprustet med flere års rettigheder til Indycar

 -A few years ago, the commercial rights to Formula 1 were sold. At that time we were not among the bidders, today we would think about it, starter han og fortsætter.

 -Netflix already has a small foothold with F1 fans thanks to its Drive to Survive documentary series. Earlier this month it released Schumacher, a documentary about seven-time world champion Michael Schumacher, slutter han.

Det er ukendt hvornår F1 rettighederne bliver sat til salg næste gang.

På det tidspunkt er det måske værd at holde øje med om Netflix er med blandt byderne.

Er det tilfældet er alle streamere så pludselig på vej med både flow TV og “live” ditto