Så er Adobe MAX i luften

Blandt de mange nyheder fra Adobe’s årlige fest for kreative er hardware fra Nvidia.

Eller rettere, ny support i blandt andet Adobe Lightroom samt en masse “AI” som vi allerede har været inde på.

I forhold til Adobe Lightroom betyder det nu  pludseligt at det er muligt at bruge de mange hestekræfter der er i en RTX GPU, til – for eksempel – at få en del fart på det ellers langsomme Lightroom.

Som vi forstår det, er det – delvist – fordi alle er overgået til små hurtige bærbare, der – forresten – slet ikke er så hurtige som de fleste håber at de er.

Dermed – gætter vi videre på – skal der investeres i eksterne PCI-e bokse for at få fart på alt fra Creative Cloud og Substance til de 3D apps der nu også kan trække på RTX GPU’erne.

Tilbage i Lightroom, kan AI’en ( der henter tænkekraften fra RTX GPU’erne pludselig “reframe” alle billeder automatisk, på noget der ligner 25 procent af den tid det tager med en i9 CPU 11980H CPU.

På samme måde er det nu muligt at få fart i Adobe Premiere Elements der på samme måde kan “Auto Reframe” som Premiere Pro eller Rush, nu bare styret af Adobe Sensei der henter regnekraften fra RTX CPUerne.

Læs også  Christiane F serie er næste Viaplay Original
Nvidia bruger Adobe Max til at fejre endnu mere GPU power dedikeret til Adobe software

Her er der også kommet fart på, da reframing og “klip siderne af” nu kan klares på mindre end 1/3 tid, og kastes op på SoMe, i samme arbejdsgang.

Oplagt nok går Nvidia meget op i alt 3D, herunder en masse nyt i en Substance collection, der for de indviede inkluderer Stager, Sampler, Designer og Painter dele.

Den nye Nvidia support gør i den forbindelse arbejdet op til 11x hurtigere end CPU alene.

Jacob Norris, der allerede fra engang i går, sidst på dagen, kunne tale videre om nyhederne fra Nvidia’s side, siger:

 -We’re kicking things off at Adobe MAX with the featured session, Creating Marbles RTX with Substance 3D and NVIDIA Omniverse, live, slutter han hvorefter han ellers kunne vise hvor meget power der er i den herlige combo, med hardware og god software.

Adobe selv, glæder sig over de omkring 400 sessions, hvor alt fra trends til “nye muligheder med Adobe produkter” diskuteres,

Blandt nyheder fra Adobe er i den forbindelse:

Fart på alle Creative Cloud-programmer der nu ydermere tilbyder flere nye former for “samarbejde i  Skyen”.

Omfattende opdateringer af apps og -tjenester som Photoshop, Lightroom, Illustrator, Premiere Pro, After Effects, Fresco, Behance, Adobe Stock og meget mere.

Scott Belsky, Chief Product Officer og Executive Vice President, Creative Cloud, Adobe, forklarer:

Læs også  Panasonic vil ind på News markedet

 -I takt med at kreativt arbejde bliver mere og mere afgørende for, hvordan virksomheder, små virksomheder og enkeltpersoner trives, ønsker kreative mennesker at samarbejde problemfrit, skabe effektivt og fremme deres karriere, starter han og fortsætter:

 -Vi er glade for at kunne frigive massevis af Creative Cloud-innovationer, der fremmer de kreative menneskers mål, og for at kunne samle det globale kreative fællesskab på Adobe MAX, slutter han.

I forhold til det omtalte samarbejde mellem platforme via Skyen, har Adobe sluppet et “Workfront plugin” til Photoshop der betyder at det er muligt at arbejde sammen i CS i hver sin ende af verden, eller hjemme fra i disse Corona tider.

Er du til Behance-platformen, kommer der nu en abo model, så dem der vil, kan købe deres Content der.

Bruger du ydermere Skyen hele tiden, er der også godt nyt i forhold til Creative Cloud Canvas og Creative Cloud Spaces, der begge er blevet opdateret kraftigt.

Er du bare til den kreative side af sagen, bliver der i løbet af Max afholdt 400 “møder” suppleret med “29 timer med globalt indhold, designet for at inspirere og uddanne”.

Og har du ikke tid til at være med virtuelt i år, kan du jo altid tjekke det hele ud, senere.

Læs videre her, hvor der også er en masse nyt om de nye features i de enkelte stykker software, der stort set alle er blevet opdateret pænt heftigt.

Læs også  Folkesporten udlejning

Som altid er Adobe ret gode til at sælge deres produkter – som i den her video