Netflix shopper løs

Størrelsen TIFFCOM, der er kort for the Tokyo International Film Festival, ser ud til at være på vej til at give Asiatiske – konkret Japanske TV serier – et boost ud i dele af verden.

Ikke fordi de mange TV serier, selv finder vej derud, men fordi størrelser som Netflix eksisterer.

Denne tjeneste, der nu er så stor og global, at den hele tiden leder efter nyt content til stadig flere markeder har netop kigget forbi TIFFCOM, og der investeret ( købt til global/regional distribution ) 30 japanske TV serier, fra Nippon TV, der selv streamer dem i Japan.

Nippon TV, der netop har kunne løfte sløret for at de er på vej til at sende de samme 30 titler, kunne samtidig fortælle at Netflix har købt licens til alle sammen og at de har planer om at streame dem, samtidig med premiererne på Nippon TV.

Aftalen er i den forbindelse ikke helt ny. (en tidligere aftale ) 

Netflix startede nemlig tilbage i oktober med at streame 15 Nippon TV serier tilbage i oktober.

Nippon TV er så store i Japan at de både tilbyder en bunke TV kanaler, streaming ganske som de selv producerer mange drama serier

Blandt disse “I’m Mita, Your Housekeeper”, samt “Japanese mangas Death Note” og “Tokyo Tarareba Girls”.

Her i november starter de så ellers op på 15 andre Nippon TV titler, der snart vil være til at finde på Netflix.

Læs også  YouSee klarer skærene

Blandt disse nyheder er “Mr. Hiiragi’s Homeroom”, “Your Turn to Kill” og “Life’s Punchline”, samt “The Quest” og “Masquerade”. 

Aftalen, der i første omgang inkluderer “various Asian markets outside Japan”, formodes senere at blive gjort global i takt med at stadig flere bliver stadig mere glade for TV serier fra området.

Det morsomme i den forbindelse er – forresten – at Nippon TV ejer  the Hulu Japan, der er en direkte konkurrent til netop Netflix, der.

Igen.

Nu hvor aftalen – ikke inkluderer – Japan, burde der ingen problemer være i at de samme serier, bliver sendt i resten af området, samtidig med at de bliver sendt i Japan, ser vurderingen ud til at være.

Hulu Japan streamer i den forbindelse “alt Hollywood”.

Formodentligt dog kun det som Netflix ikke allerede har taget ind i deres system.

Keisuke Miyata, head of international business development at Nippon TV, siger:

 -We are very pleased to announce that Netflix will be offering our content to its audience across Asia, starter han og fortsætter.

 -This region is a key part of our continued growth, and now coupled with Netflix’s strength as one of the world’s leading streaming platforms, we are confident that Nippon TV’s titles will be well received by viewers in this prominent new territory for us, slutter han.

Læs også  TV2 sætter turbo på deres dækning af forsvarsforbeholdet