Disney+ mangler indhold

Man skulle nærmest tro at det var løgn, men det er det altså ikke.

Disney+ er ved at miste pusten, og eksperterne har for længst fundet årsagen.

Problemet er at Disney+ rent faktisk ikke tilbyder nok nyt indhold, hvorfor antallet af nye kunder er “fortvivlende” lille.

Forventningerne var ellers at  Baby Yoda og alle de andre IP baserede serier og film, var nok til at få kunderne til at kaste alt de har i hænderne, og streame løs.

Noget der er tilfældet.

Altså forudsat at der hele tiden kommer noget nyt at kigge på.

Igen.

det gør der.

Bare ikke nok til at kunderne strømmer til, som eksperterne ellers havde forventet.

Film som denne om Mulan har været med til at få kunderne til at flokkes om Disney+ – udviklingen er gået i stå pga manglende nyt indhold

Når vi er inde på Baby Yoda, er det naturligvis fordi netop “The Mandalorian” fik sparket det hele godt igang.

Og bevares, der er skam allerede 118 millioner kunder sådan globalt.

Problemet er bare at det ikke er nok, i forhold til eksperternes forventninger, der havde forudsagt at der var 126 millioner kunder nu.

I begge tilfælde vilde tal.

Og nu hvor kunderne “begynder at udeblive”, begynder andre eksperter at kigge på om det nu alligevel var så god en plan at investere i Disney aktier.

Kursen raslede – som eksempel – ned med 5 procent, kort efter annonceringen af de manglende kunder, der jo ikke kun er “ærgeligt”.

Læs også  Brexit ligner store flyttedag

Det er såmænd også de manglende kunder der skal være med til at betale for flere produktioner, og dermed mere indhold.

Omvendt er Disney godt klar over at det er indholdet der er problemet.

Chief Executive Bob Chapek advarede tilbage i september om en kommende “slowdown” i kunde udviklingen hos Disney.

Detaljen er bare at Netflix ingen problemer har, hvilket – direkte – tilskrives netop indhold, hvor serier som “Squid Game” tilskrives en stor del af æren for at Netflix ikke oplever stilstand eller tilbagegang.

Formodentligt hvorfor Netflix netop er gået 20 procent frem på deres aktier, mens hele Disney målt i forhold til sidste år er gået 4 procent tilbage.