TV2 succes hos de yngste

Nu kan det vel ikke undre, men TV2s julekalender, rykker altså hos de yngste, og deres familier.

Tv2 kan således se tilbage på en rigtig flot premiere på “Kometernes jul” der endte med at have 866.000 seere til premieren, hvilket må siges at være endog rigtigt fint.

Og nu hvor der også var en del der så med på Play, har du gættet det.

TV2 er rigtigt godt tilfredse.

I den forbindelse er det ganske morsomt at TV2 Play kunderne i det hele taget gik totalt i julestemning, her den 1.

Her var de 11 mest sete formater på denne tjeneste således juleprogrammer, herunder “Jesus & Josefine”, “Brødrene Mortensens jul” og altså 8-9 andre jule koncepter.

Tilbage på TV, var 866.000 seere, tæt på en share på 50 procent, selv om at det samlede antal af seere, ikke var lige så mange som tidligere år.

Heldigvis var der rigtigt mange der så med på TV2 Play, i følge TV2.

Selv TV2 Charlie, kan nu også smile, og glæde sig over at deres seere nu er blevet så gamle at de finder “The Julekalender” relevant.

Den var der nemlig hele 250.000 seere der kiggede på, på den kanal.

TV2 Play platformen Oiii der er et samarbejde mellem TV2 og Nordisk Film har stor succes i følge TV2

Og nu hvor “Alle tiders nisse” ydermere blev set af 159.000  andre seere, er julen ganske enkelt en succes på TV2.

Læs også  Streamtallene er stadig stabile

Eneste kanal der halter, er dermed stadig TV2 Zulu, der måtte nøjes med 49.000 seere til “Natholdets Julekalender 2021”, der dog (formatet altså ) er meget populær på TV2 Play, uanfægtet at TV2 fortsat ikke oplyser seertal for deres streamtjeneste.

Konkurrenterne ovre på DR1 havde også succes med deres “Tidsrejsen”, den genudsendelse blev således set af 695.000 seere.

På samme måde kunne man forestille sig at de unge var ovre på TV2 i stedet for Ramasjang, der sendte en række julekalendere, der den 1. december havde mellem 30.000 og 145.000 seere.

I den forbindelse kan det forresten godt være at de unge ikke var ovre på TV2, men derimod var på “Oiii”, der for specielt uindviede er TV2s nye børne platform, som TV2 ( vist nok ) driver sammen med Nordisk Film.

Her har TV2 – og måske – Nordisk Film stor succes med at sende indhold målrettet yngre børn.

Og nu hvor Oiii kan fejre deres første år, i disse dage på TV2 Play, må man formode at både Nordisk Films børneunivers Oiii og TV2 er glade for udviklingen.

Hvilke formater, blandt de mere end 300 timers film, TV serier og dansksprogede børneprogrammer, der så har hittet mest, er svært at gætte, nu hvor TV2 ikke oplyser seertal for hverken Play eller Oiii.

Læs også  Netflix fører fortsat

Omvendt tyder en del på at TV2 er netop så glade at det såmænd nok går ret godt på den platform også.

Sune Roland, indholdschef for TV2 Play, er i hvert fald glad og siger:

 -Vi gør os meget umage for at have tilbud til alle danskere på TV2 Play. Derfor er vi virkelig glade for at se, at vores første år med et reelt dansk – og internationalt – børnetilbud til børnene er blevet så godt modtaget. Det giver os bestemt blod på tanden og lyst til mere, starter han og bliver suppleret af Kirstine Vinderskov, kanalredaktør for Oiii.

Hun siger:

 -Vi kan se, at det er vigtigt med indhold, som de danske børn kan spejle sig i, og at dét, der foregår i programmerne, er genkendeligt og tæt på det liv, de danske og nordiske børn lever. Det arbejder vi stenhårdt på både i kurateringen og udviklingen af de nye serier til Oiii i den kommende tid. Her kan vi noget helt særligt lokalt, når det handler om at lave indhold, der rammer tæt på det liv og den hverdag, som vores børn er en del af, slutter hun.