Broadcast Solutions Nordic shopper Grass Valley

Nu er det jo ved at være sidst på året.

Og Corona til trods er der flere selskaber der har haft hel eller halvgodt år.

Dette – blandt andet – fordi der har været så meget “efterslæb”, der skulle hentes ind, efter et par år, hvor det meste har stået ret stille.

Desværre er verden fortsat ikke helt færdig med Corona, eller også er det omvendt.

Det har Broadcast Solutions Group dog valgt at se stort på.

Derfor har de netop investeret – pænt heftigt – i hvad Grass Valley kalder for en “Multi-Million Enterprise Agreement”.

Aftalen, der er så heftig at den går over 5 år, handler om at Broadcast Solutions Group, der er en såkaldt “systems integrator” og outside broadcast ( OB ) truck, har underskrevet en aftale om at investere 31 millioner dollars i Grass Valley gear over de år aftalen løber.

Dermed kan der vist ikke længere herske den mindste smule tvivl om hvem verdens førende leverandør af broadcast udstyr er.

Bagge parter er i hvert fald enige om at deres plan er at være på forkant af den “digitale transformation”, hvorfor de “partner op” så blandt andet kunder hos Broadcast Solutions Group Nordic, der bor i Helsinki, kan levere Grass Valley’s Agile Media Processing Platform (AMPP), til alle der skulle være friske på at prøve denne mulighed.

Læs også  UEFA Europa League Final krævede 3 leader 5600
Tilfældigt billede fra tilfældig IP OB vogn der vist nok er en GV vogn

Antti Laurila, Managing Director of Broadcast Solutions Nordic, siger:

 -Our customers are at the forefront of the best-loved premium live content, and rely on partnerships that ensure they have the best workflows available. The enterprise agreement strengthens our partnership with Grass Valley and supports our ambition to be the leader in the media systems integration and services market in the Nordics. Both our companies are trusted brands, and together we are able to help customers as they navigate a transitional period in the media and entertainment sector by bridging legacy and future technologies, slutter han.

Sidste nyt i den forbindelse er de “nye” “IP OB Vans”, som Grass Valley tidligere har kaldt for deres “Streamline” vogne.

Det vil de fortsat blive branded som, nu bare med op til 24 kamera kæder ( 12 til 24 ) der allerede kan ramme markedet tidligt næste år, hvis du står og mangler en 24 kamera IP OB vogn.

Stefan Breder, CEO Broadcast Solutions Group, forklarer:

 -Our worldwide customer base will benefit greatly, both technically and economically, from the new Grass Valley IP Streamline OB vans. Utilizing the expertise and knowledge in live content production, IP based technologies and modern workflows from both companies, customers can be sure that they can rely on an OB van that fulfils and exceeds their requirements and needs, slutter han og bliver suppleret af Tim Banks, Vice President, sales, EMEA, Grass Valley, der er ret glad.

Læs også  Sony mini NAB2021

Han siger:

 -We’ve been proud to work with Broadcast Solutions over many years and are delighted to extend our partnership, starter han og fortsætter.

 -Formalizing this relationship brings greater value for our customers, ensuring the local resources and capability to deploy and support our wealth of innovative products and solutions. We look forward to working together over many years to come, slutter han.

Blandt de nyeste projekter Grass Valley og Broadcast Solutions har stået bag, er Studio Berlin’s U9 og U10 OB vogne, der blandt andet dækker “The Voice of Germany” samt første og anden League af Bundesliga kampene for SportCast, samt en masse politik.

Streamline serien, er forresten stadig en slags “hylde vare” der – mere eller mindre – kan bankes sammen på ganske få uger.

Læs mere om Broadcast Solutions Nordic her.