Sportspersonlighed skal tiltrække streaming kunder

Viaplay har netop indgået en større aftale med Max Verstappen, der skal til at brande og markedsføre Viaplay på en række markeder, over de kommende år.

Dermed er der lidt mere der tyder på at F1 eller Formula 1, skal tiltrække nye kunder til Viaplay, hvilket ser ud til at understrege at streamerne, der i dette tilfælde kunne kaldes for premium pay udbyderne, begynder at brande deres streamtjenester med high end sport.

En udvikling der som bekendt længe har været set i blandt andet England hvor Amazon Prime har købt og produceret en række kampe i den absolutte fodbold top liga.

Tilbage hos Viaplay, er det planen at Max Verstappen bliver “ambassadør” i en række markeder.

Aftalen, der skulle inkludere blandt andet “exclusive content for Viaplay viewers”, i form af dokumentar film og samtaler om alt fra baner til superstjernens hemmeligheder i forhold til diverse hjørner på endnu flere racerbaner.

Alt sammen noget kun viaplay kunder kan få øjnene i, over de næste par år.

Ganske relevant er Verstappen jo fra Nederland.

RedBull har stor succes som F1 sponsor – nu med ny aftale med Viaplay også

Og nu hvor Viaplay åbner op der, til marts, kunne det let tænkes at der er et sammenfald der.

Folk der ikke er opdateret på F1, kan ikke vide at Max Verstappen vandt Formula 1 World Drivers’ Championship, sammen med Red Bull Racing, hvilket er første gang det sker.

Læs også  Den sidste store streamer

Altså at en kører fra Nederland vinder denne titel.

Af samme årsag er han netop blevet udnævnt til årets sportsmand i hjemlandet.

I den forbindelse kan det nok ikke undre at Viaplay skruer op for deres dækning af F1.

Planen er således at dække hver eneste løb i hele Formula 1 sæsonen bliver dækket.

Også the Dutch Grand Prix, der bliver kørt på Zandvoort.

Som vi forstår det, har de allerede rettighederne på en lang række af deres markeder. Polen dog først fra 2023.

Max Verstappen glæder sig over aftalen og siger:

 -I am really looking forward to this exciting partnership with Viaplay, as our ambitions to be the best in our fields match each other. It will be great to work with Viaplay’s professional on-site reporters like David Coulthard, Mika Häkkinen and Tom Kristensen. I’m sure their experience as former top drivers will be a great asset. Viaplay might be new to the Dutch viewers, but is a proven international online video streaming service. It is amazing that I will be able to reach lots of fans with the unique content that we are going to create together, slutter han og bliver suppleret af Anders Jensen, Nent Group President og CEO.

Han siger:

 -Max Verstappen and Viaplay are a perfect fit. We are a world leader in streaming sports, where we are well on our way to showing more than 100,000 live hours every year from an unmatched rights portfolio, while Max’s thrilling skills have taken him to the top as the 34th World Drivers’ Champion. And we’re both ready to accelerate even further! We look forward to working closely with this talented and charismatic superstar, slutter han.

Læs også  Disney tjener ikke nok

Peter Nørrelund, Nent Group Chief Sports Officer, er også glad.

Han siger:

 -Partnering with Max Verstappen shows the strength of our commitment to Formula 1. Viaplay covers this fantastic sport in a way that is simply not available anywhere else, with the very best studios, driver access and on-air talents like Mika Häkkinen, David Coulthard and Tom Kristensen. Adding exclusive content from Max will take viewers inside the fastest show on Earth like never before, slutter han.