Max god ide med HBO Max

Udviklingen i Norden i følge Mediavision ser ud til at være at streamerne ikke kun er kommet for at blive.

De er også kommet for at vokse.

HBO, har således siden størrelsen skiftede navn til HBO Max fået hele 635.000 flere kunder i Norden.

Tallet er naturligvis lettere usikkert, men er – hvis det passer – et pænt brutalt billede af at HBO for alvor begynder at få fat i det Nordiske marked.

Er tallene korrekte er størrelsen nemlig oppe på en penetration der ligner 20 procent, hvilket gør HBO Max til en af Top 3 streamerne i hele Norden.

Tilbage i 2019, kort efter at sidste sæson af “Game of Thrones” havde premiere var der – estimerede – 2 millioner kunder mellem 15 og 74 år.

Desværre var der mange der ikke mente at det var nok med GOT, hvorfor – op imod – 400.000 af disse kunder droppede HBO frem til relanceringen af størrelsen, som HBO Max.

Og nu hvor Mediavision mener at have kunne måle sig frem til at HBO Max har hentet brutale 635.000 nye kunder ind i folden, er HBO (Max ) altså tilbage i top 3 over de største streamere i Norden, med de – cirka – 2,2 millioner betalende kunder.

HBO Max har tilbudt en række store spillefilm ganske kort tid efter at de blev vist i biografen

Forøvrigt en rekord for HBO der aldrig tidligere har haft så mange kunder i vores region.

Læs også  Den lineære TV motor lider

Marie Nilsson, CEO of Mediavision siger:

 -The launch of HBO Max has had a direct, positive, effect on the total number of Nordic SVOD subscriptions. However, the effect on household penetration is less substantial. The vast majority of the new customers already held at least one subscription to another service. This means that HBO Max has pushed “stacking” on the Nordic market. This is similar to what we saw when Disney Plus launched in the fall of 2020, slutter hun og hentyder til den nu udbredte udvikling hvor den enkelte husstand har købt adgang til 3-5 streamtjenester, som de så ellers “zapper” imellem, som var der tale om TV kanaler.

Marie Nilsson fortsætter:

 -Our conclusion is that despite a clearly maturing market in terms of SVOD household penetration, we can still expect a continuous growth of subscriptions. The demand for strong content has still not reached its’ peak in the Nordics, slutter hun.

Og det er vel også pænt heldigt, da både Peacock ( der kunne ende med at hedde Sky-et-eller-andet ) og et par andre tjenester, der sikkert også snart banker på.

Her lige en promo for hvad HBO Max streamer dette forår