NFL Playoffs 2022 er nu all Sony F5500

Som vi forstår det, valgte NFL “for alvor” at gå “Shallow–Depth-of-Field” tilbage i November, på dele af deres store sportsproduktioner.

På dette tidspunkt besluttede FOX, CBS og ESPN – også – at alle deres store sports produktioner skulle overgå til at blive produceret med “kort dybdeskarphed”, der kan oversættes til på S35 kameraer.

Og nu hvor et Sony F5500 netop er et S35mm kamera, der altså er udstyret med en billede sensor, der er ( ret præcist ) 4 gange så stor som de konventionelle 2/3 tomme sensorer, ændrer high end sport “udtryk” i disse dage, nu suppleret med masser af udfordringer forbundet med S35 produktion versus konventionel B4 mount ditto.

Igen.

De lange rør er førts “begyndt at komme” så selve kampen på banen, er ( som vi ser det ) fortsat primært produceret “konventionelt”, eller også er produktionen fortsat “meget forsigtig”, som det kan opleves nederst.

Der er dog ved at komme både “lange rør” og et utal af zoom løsninger, der er født til S35 broadcast, uanset om kamera opereres håndholdt, via remote systemer, eller helt “almindeligt” via behind control, som de fleste fotografer er vant til det.

NFL Playoffs 2022 er blandt de mest sete shows på amerikansk TV

Sidste nyt er at NFL Playoff på CBS Sports, igår, netop er blevet produceret på – ellers pænt vilde – 80 kameraer, der alle er af S35 typen.

Læs også  Når opløsning bliver en joke

Steve Karasik, VP, remote productions, CBS Sports, sagde før kampen blev spillet:

 -We’re looking forward to another exciting and innovative production on Sunday. I think we showed last week — not just in that unforgettable Kansas City-Buffalo game but also in the Tennessee-Cincinnati game — just how great our production can be. We’re going to carry that momentum into this weekend, and we’ll have every possible angle covered, slutter han.

Og der er noget om snakken.

De 80 kameraer, der primært er Sony HDC-F5500’ere er fordelt som flereTrolleyCam, Live Droner og endeligt hele 16 super-slo-mo kameraer samt to trådløse kameraer på side linjerne.

Ikke overraskende har CBS også fået øjnene op for Sony FX9, der bliver brugt som skulderkameraer, de steder hvor der ikke er brug for F5500’ere.

Steve Karasik fortsætter:

 -We’re very excited about the new Sony F5500 camera because it allows the operator to go back and forth between a normal game camera ( vi gætter på at det er 2/3del tomme dybdeskarphed ) and a shallow–depth- of-field ( S35 DoF ) camera, starter han og fortsætter. 

 -We experimented with it on a regular-season game a couple of months ago, but we wanted to formally debut it for the first time on a major national game like this. We feel like it’s going to add a whole new element to the broadcast, slutter han.

Læs også  Apple har lige forlænget et par serier

Der var også en del Sony HDC-3500ere på banen til håndholdt mens HDC-P1R kameraer blev brugt på en række Steadicams.

Studiet blev dækket af et par 3500’ere.

Glasset er nu Canon – stort set – overalt.

De lange er en bunke som i rigtigt mange 4K UHD-DIGISUPER 111x og 122x’ere, mens SkyCam er udstyret med en Canon CJ20ex5, suppleret med alle håndholdte der er udstyret med Canon 17-120mm’ere.

Løsningen der altså kunne opleves på amerikansk TV, og dermed på YouTube og Twitter idag, har været under udvikling i det meste af 2021, og følger fint op på, blandt andet “Toppen af Poppen” og en række andre EFP optagede/ delvise studie -formater her i landet, der også er overgået til at blive produceret med en væsentligt kortere dybdeskarphed end tidligere. ( På Panasonic LT, Sony FX9 og andet )

Vi har fundet et klip, hvor det ser ud til at “selve kampen” fortsat produceres i “2/3tomme mode”, altså med den dybdeskarphed de fleste er vant til. ( som du bliver nødt til at se på YT.