Det kunne så have været DR3

Enkelte yngre seere har sikkert bemærket at det er mere end besværligt at få øjnene i det ellers herlige indhold som DR3 tilbyder.

Det til trods har der tidligere været flere af de “unge DR3 internet -serier” der havde seertal, der – mere eller mindre – fik dem ind på listen over de meste sete TV programmer, helt uden at de blev sendt som TV.

Igen.

DR3 er og bliver en “Internet kanal ingen kan finde”, hvorfor indholdet – formodentligt – fortsat ikke er prioriteret, suppleret med at programfladen er sparet ned til nærmest ingenting.

I den forbindelse er det på plads at kigge lidt på BBC Three, der netop er blevet hentet frem fra Internet-gemmerne.

Og selv om at det heller ikke kan overraske, ser det ud til at betyde at de kreative unge, der finder på de mest sindsyge TV ideer, får travlt igen.

Selv som Internet kanal var der godt gang i BBC Three – rygterne vil vide at det nu bliver vildere

BBC er jo nødt til at “fylde programfladen ud med et eller andet”, nu hvor  BBC Three igen er blevet til en TV kanal.

Heldigvis har BBC både besluttet sig for at prioritere kanalen, ganske som de har kastet sig ud i at finde de produktions selskaber, der kunne tænkes at være friske på at udtænke nye TV formater, der får de unge til igen at se BBC Three lineært.

Læs også  Connected TV udviklingen

Kanalen der bliver “lineær” i denne uge, har derfor blandt andet hyret Allan Mustafa der er på vej med “Peacock”, der er en ( hold fast ) gymnastik baseret komedie om “toxic masculinity” ( meget maskuline mænd måske i tights ?) og “Life and Death in the Warehouse” der er et “faktuelt baseret drama der foregår i ( et vilkårligt ) lager.

Allan Mustafa  har tidligere stået bag “People Just Do Nothing”, som du kan se et klip fra nederst.

Uanset dette, betyder BBC Three’s overgang til – igen – at blive en lineært kanal, at der skal investeres i nyt indhold.

Så det gør BBC.

Noget der – vel sagtens – også ville ske, hvis DR valgte – eller blev tvnget til – at tage DR3 tilbage som lineær TV kanal igen, i stedet for at gemme den et sted, hvor selv de unge ikke ser ud til at kunne finde den længere.

Bevares, der er ikke 16 millioner 16- til 34- årige der venter på at DR kaster sig ud i øvelsen.

Det er til gengæld i England, hvorfor kanalen nærmest fra idag ( premiere dagen ) kunne tænkes at gå hen og blive lidt af et seerhit.

Hvis de unge i England altså ikke har glemt BBC, hvilket en del ellers tyder på.

Læs også  Hvad er det så Apple vil ?

Fiona Campbell, Controller, BBC Three glæder sig til at kanalens indhold, der er blevet streamet 294 millioner gange i 2021, bliver lineært igen.

Hun siger: ( i en tale )

 -Public service broadcasting is about providing universal accessibility and there is huge value in a broadcast channel alongside an on-demand service. Make no mistake, when it comes to content discovery, a BBC broadcast channel still has a massive role to play. It’s a signal that showcases talent, extraordinary moments, builds creative IP and can drive mass conversation in the world. We know the landscape has changed but live broadcast TV delivers the most overall viewing for UK audiences. It still matters. Last week, over 80 per cent of the UK watched broadcast TV. And, crucially, two thirds of 16-34s watched broadcast TV. Of course, they do this as well as stream. Having a broadcast channel alongside iPlayer is an opportunity to maximise our reach. This isn’t linear or On Demand, it is both, fortsætter hun.

 -I want BBC Three to look and sound different to anywhere else and I want to shout the loudest in every way we can that the BBC is there for you no matter where you are from and who you are, sluttede hun.

Her en slags promo for det nu ældre “People Just Do Nothing”, der – garanteret – bliver sendt igen nu hvor BBC Three er tilbage ( i dag ).

Læs også  Europæisk PBS lover trusted news

<iframe width=”853″ height=”480″ src=”https://www.youtube.com/embed/obHVXrqogr8″ title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>