IP udviklingen hitter med Grass Valley

Selv om at Grass Valley allerede er en pænt stor butik, gik udviklingen i 2021 så meget deres vej, at hele koncernen voksede med pænt vilde 24 procent.

Hvilket er netop så meget at selv Grass Valley, ser ud til at være blevet overrasket over udviklingen.

Omvendt er det jo pænt naturligt.

Alle havde lidt mere tid til at “tænke over fremtiden” i 2021.

Og nu hvor alle ved at fremtiden er digital og rigtig glad for IP, og remote produktion, valgte mange altså at gå efter producenter af sådan udstyr.

Producenter der – længe og meget – har satset på netop IP og Remote produktion, nu hvor vi alle er – og var – ramt af en pandemi, der – ofte – gjorde det svært at producere TV.

Grass Valley selv nævner også deres eget sats på “skyen” som medvirkende årsag til væksten i deres omsætning.

Blandt IP nyhederne fra Grass Valley er LDX150 der er et F11@2000 lux global shutter kamera

Måske fordi der rent faktisk blev indgået flere multi-års aftaler med virksomheder om netop Cloud/skyen løsninger.

Som altid med “skyen” er det ikke nok at sælge gear der kan levere til skyen.

Du er også nødt til at “have en sky”, eller i det mindste en løsning der kan fungere som “skyen”, hvilket i følge Louis Hernandez Jr., Executive Chairman of Grass Valley var netop hvad Grass Valley investerede og udviklede på i 2021, nu hvor det var det kunderne efterspurgte.

Læs også  S10 af The Walking Dead - overalt

Han forklarer:

 -We are determined to lead the digital transition of the industry for live events and news for the entertainment industry”, starter han og fortsætter.

 -Our unique combination of the most recognized products in the industry with leading cloud native applications are designed to provide our clients with the agility, flexibility and economic efficiency that is needed in today’s market. I’m very excited for the team to see such strong market acceptance, slutter han.

Ganske morsomt skete hovedparten af udviklingen for Grass Valley i Q4 i 2021, hvor der – mere eller mindre overalt – blev åbnet bare lidt op, hvorefter alle fandt de store smil frem, hvilket – for enkelte – resulterede i at de også tog beslutningen om at investere heftigt i netop Grass Valley gear og løsninger.

2021 var også det år hvor Grass Valley fik deres GV AMPP (Agile Media Processing Platform), der er et “cloud native operating system” helt på plads, hvorfor både eksisterende og nye kunder hoppede på denne løsning.

Jan Lange, Chief Revenue Officer, forklarer:

 -Last year, we launched our new strategic focus and rebrand, and this was the driving force behind our successful close to 2021. Our re-energized commitment to the future of media and entertainment enabled us to reach great achievements with our customers and as a company. I am so proud that Grass Valley did not simply weather 2021 and the tests it threw at us, but that we came out stronger and on a positive trajectory. We have had a fantastic start to 2022 with US$60 million in Enterprise Agreements already finalized, and I am looking forward to the achievements of the Grass Valley team this year, slutter han.

Læs også  Nyt DR studie

Planerne for 2022 er blandt andet at udvikle videre på deres GV Media Universe og supplere med nye “pakker” der kan integreres direkte med GVMU/GV AMPP.

Udviklingen skulle betyde at producenter kan kombinere venue/on-premise produktion med både public og privat “cloud technologies” og der bygge alt fra “live production miljøer” til remote produktions “infrastruktur”.