Streamerne er på vej med lineært indhold

Disney Plus testede igår, altså samme dag som fusionen af HBO og Discovery blev godkendt i USA, deres potentielle evner i forhold til “live streaming”.

Dermed er der forbløffende – eller tæt på ingen – forskel på hvad en streamer tilbyder og en broadcaster.

Igen.

Nu var det “kun” en test, i følge Disney Plus, der streamede Oscar nomineringer til alle Disney Plus kunder i USA.

Omvendt kan det vel ikke overraske, hvis Disney også ender med at streame vinderne, når det show bliver afviklet.

Indtil videre har Disney blot sagt:

 -We performed a test for live streaming capabilities on Disney Plus in the U.S. with the Academy Award nominations. We are pleased with the results and will continue to test as part of our ongoing and iterative approach to deliver the best user experiences to consumers.

Omvendt kan der vist ikke længere herske tvivl om at streamerne har besluttet sig for at en god del af deres fremtid er helt eller delvist lineær.

Disney live streamede Oscar nomineringerne i USA – planerne kunne sagtens tænkes at være væsentligt mere omfattende

Der er jo ikke langt fra en biografpremiere, der såmænd også kunne tænkes lineær, til en omgang optakt, komplet med rød løber og en “snak” med de medvirkende.

For eksempel, den næste Disney spillefilm, der streames lineært.

Og som efterfølgende kun kan opleves i biografen.

Læs også  OL får efterfest talkshow

Amazon har allerede købt rettighederne til en bunke fodboldkampe som de ydermere producerede i herlig 4K HDR, til deres kunder, sidste år.

Og nu hvor HBO og Discovery ( streamtjenesterne ) er blevet godkendt, kan det sagtens tænkes at Discovery begynder at placere mere lineært indhold på HBO Max.

Eller at de i det mindste begynder at eksperimentere – for eksempel – med boksning fra Las Vegas, eller tilsvarende “tilkøb”.

Eksperterne i USA, vurderer ydermere at Disney Plus kunne tænkes at have taget hul på en lineær fremtid, netop fordi det – potentielt – kunne give dem en række fordele i forhold til Netflix.

Altså lige indtil Netflix beslutter sig for at de da også vil til at streame live, eller lineært.

Disney Plus kunne slutteligt også sagtens tænkes at være på vej med sport i lineær form.

Disney ejer og distribuerer ( i USA ) jo allerede Hulu og ESPN, der jo sagtens kunne tænkes at købe omtale på Disney Plus til at annoncere lineært indhold på egne platforme, som eksempel.

Disney Plus nåede op på 118,1 millioner betalende kunder globalt i Q4 sidste år.

Og det er idag eller i morgen at de annoncerer væksten i Q1 2022.

CEO Bob Chapek talte for et par uger siden, internt til Disney ( Plus ) ansatte og pointerede at 2022 bliver året hvor selskabet fokuserer på innovation.

Læs også  Disney+ går amok med alt