Avid dropper 2022

Det kan godt være at vi nu om snart kan se tilbage på flere år uden NAB og IBC.

Og derfor kigger frem og glæder os til at hænge ud med kollegaer og få de absolut sidste nyheder om nyt hard og soft -ware.

Sådan har Avid CEO Jeff Rosica det bare ikke.

 -We’ve learned a lot of lessons the last couple of years. One of the lessons we learned last year—and I think we made the right decision—is to pause on our exhibiting at large trade shows in 2022. We are not going to go to NAB, IBC or NAMM for example.

Motivationen er stadig “sikkerhed”, uanfægtet at det – måske er sådan – at den nuværende version af Pandemien nu er “nærmest ufarlig” i form af “Omikron-varianten”.

Det er såmænd heller ikke den variant Jeff Rosica bekymrer sig om.

Avid ser ud til at have besluttet sig for at “spole forbi” 2022 – ganske som deres slogan for 2019 måske antyder

Det er derimod andre – potentielle – varianter, der – potentielt – kunne vise sig igen af være farlige.

Og i stedet for beslutte sig for at tage til diverse globale fagmesser, og så ellers aflyse op til, har Avid besluttet sig for at rive 2022 ud af messe kalenderen, og vente til 2023, før de igen udstiller deres nyeste hard og software.

Læs også  #SwitchToStandard

Planerne er i stedet at fortsætter med at producere mere “output”, eller markedsføring af deres produkter, suppleret med lokale og regionale messer, hvor de lokale afdelinger viser nyhederne frem.

Jeff Rosica lover dog at planerne er at gå amok i 2023.

Her skal der igen ( forudsat at pandemien er 100 procent under kontrol ) investeres i udstillinger.

Bare ikke helt som før pandemien, nu hvor Avid har “lært” at kommunikere digitalt, forklare Jeff Rosica videre, og understreger formodentligt den generelle udvikling mod stadig mere digitale fagmesser, i stedet for ( rent ) fysiske.

Jeff Rosica forklarer videre:

 -I think NAB and IBC are wonderful organizations but I think they are going to have to change their mix, just as we have. I think they can look at more regional types of events and more digital strategies, which they’ve already been doing, starter han og fortsætter.

 -They’re going to have to evolve their strategies because we’re all evolving; the customers are evolving. Things will have to change, and the pricing of things is going to have to move with the value, slutter han.