EU og US er Maxed Out

Ganske som kvinder med andres kreditkort i elendige spillefilm, altid er “Maxed Out”, er det nu formodentligt også tilfældet på det Europæiske og det amerikanske marked, i forhold til Neflix.

Så meget at et analyse firma nu lancerer begrebet “Netflix’d Out”.

GlobalData, der har kigget på tallene, har blandt andet kunne notere sig en stadig lavere udvikling i omsætningen hos blandt andet Netflix, der ikke længere vokser som de gjorde før.

Igen.

Som bekendt er det ikke længere kun Netflix der ser ud til at være “gået i stå”.

Sidste nye tal om Disney+ skulle efter sigende vise den samme udvikling for denne koncern.

GlobalData, vurderer derfor at disse og andre SVoD tjenester er på vej mod “eksotiske markeder” som Indien, hvor der er mange potentielle kunder, der – omvendt – ikke er specielt friske på at se en god del af det indhold Netflix for eksempel tilbyder i resten af verden.

Vi gætter på at det hele er meget hårdt, besværligt og at konflikterne er ekstremt lette at forstå i denne film, der skulle være til at finde på Netflix

Og da det jo let kunne tænkes at betyde at Netflix er på vej med et utal af Bollywood film og serier, som resten af verden ikke er specielt friske på at se på, vurderer GlobalData videre at det ikke kun er EU og USA der er “Netflix’d Out”.

Netflix selv er – i princippet – selv “Netflix’d Out”.

Læs også  Vi streamer DR som aldrig før

Francesca Gregory, Associate Analyst at GlobalData, forklarer

 -Netflix’s results may have come at a surprise to some, as the platform’s content has been strong, starter hun og fortsætter.

 -However, being a big spender won’t necessarily grow subscriber numbers in the company’s traditional markets. The US and European markets are completely saturated, with customers having a growing number of competitors to choose from. Therefore, streaming companies’ mantra of ‘content is king’ is no longer guaranteeing ideal subscriptions growth. Netflix will need to refine its emerging economy strategy, which has been seriously lacking, slutter hun.

Og selv om at det ikke er helt præcist, vil en god del af de – omkring 18 milliarder dollars som Netflix skulle være på vej til at investere i indhold i 2022, være på vej mod markeder der ikke giver meget igen.

Ikke at der er det fjerneste i vejen med Indisk drama.

Det er bare ikke noget resten af verden tænder på eller for.

Et gæt er at “Beiimann Love” handler om kærlighed og penge, som det er set før i enkelte indiske film

Og nu hvor den eneste måde at få flere kunder på, for Netflix, i følge GlobalData, er at satse på nye markeder, kunne man – i værste fald – blive lidt nervøs for at de markeder Netflix allerede har “sejret i”, får lov til at leve et par år i glemslen, mens der satses på nye og større markeder.

Læs også  SVoD fortsætter vækst efter pandemien

Som konkret eksempel, er det svært at forestille sig at en – lad os sige – 2-3 millioner husstande marked, er “interessant” i forhold til den milliard eller flere der bor i Indien.

Og nu hvor de nyeste tal håber på at Netflix vokser fra 24 procent af det Indiske marked i 2021 til 42 procent i 2026, ser det altså ud til at Netflix håber på at få mange millioner flere kunder inden 2026.

Tallet kunne indikere at Netflix forventer – alene i Indien – at have 191 millioner kunder der i 2026.

Pænt voldsomt, nu hvor – for eksempel – Digital TV Research tilbage i december vurderede at Netflix “kun” har 275 millioner kunder i 2026.

Francesca Gregory, fortsætter:

 -India holds one of the greatest opportunities for growth, starter hun og fortsætter.

 -While Netflix has been slow to act here, its competitors have moved early and secured their positions—with a third of Disney+ subscribers emanating from the country, for example, forklarer hun videre.

 -If the company wants to spend big, surely it can spare a portion to grow its local Indian content, fortsætter hun.

 -As for price, the company may have already slashed prices to accommodate to lower disposable incomes in India, but its initial lack of affordability cost the company its market position. Netflix currently trails well behind competitors in the country, holding just 4 per cent market share while Disney+ holds 68 per cent, slutter hun.

Læs også  TV2 vinder ekstremt mange priser

Digital TV Research vurderede tilbage i december at der vil være op imod 1.7 milliarder SVOD kunder i 2026.

Og at Netflix stadig vil være størst, frem til engang i 2027, hvor Disney+, også kommer op over 275 millioner kunder.

Her lige en promo for et af de tidlige Netflix forsøg på det indiske marked.