Waoo vælger 24i 

Når der streames TV, er det ikke altid lige let at ramme alle de platforme der kan modtage de mange TV kanaler og streamplatforme som Waoo tilbyder deres kunder.

Derfor har de netop valgt 24i til at sørge for at deres indhold kommer helt ud i pappet hos deres Android TV kunder, der – lige om snart, eller nu – får en ny brugerflade på deres smarte TV og på set top boxes, der baserer sig på Android.

Waoo må formodes at vælge 24i opdateringerne fordi deres løsninger passer til de nyeste Android TV, ganske som de også fungere på lidt ældre modeller.

De var nemlig allerede 24i kunde, og har såmænd været det siden 2010, hvor det i starten mest handlede om betalings TV og STBs (set top boxes ).

Idag handler det nærmest udelukkende om de smarte TV, der efterhånden er blevet netop så smarte at det kræver en operatør der kan håndtere de mange udfordringer der er forbundet ved at levere TV til de mange smarte Android apparater.

24i har i den forbindelse sikkert de samme udfordringer i forhold til iOS, der jo nu også findes i et utal af versioner, på telefoner, iPads og Apple TV’s.

Heldigvis kan 24i og dermed Waoo håndtere det hele og sørger dermed for at slutkunderne kan bliver ved med at streame eller se TV.

Læs også  Tennis flytter ind på Sport Live
25i leverer deres platform til mere end 250 kunder i mere end 100 lande

Der jo idag også er “PVR TV”, “catch-up TV” og “VOD rental”, for ikke at glemme almindeligt lineært TV.

Alt sammen noget 24i soft og hardware håndterer for Waoo.

Martin Jürgensen, Waoo’s Senior Product Development Manager forklarer:

 -Aggregation is the keyword, starter han og fortsætter.

 -Using our existing 24i streaming platform to reach Android TV boxes with the Google Play Store means we can offer our customers a wider range of attractive content. We are preloading the new TV boxes with apps from streaming services like Disney+, Discovery+, Viaplay and the national broadcaster DR. Users can also download apps for themselves like Spotify or games. This makes the box become a versatile media hub in the home, slutter han og løfte dermed sløret for hvor kompliceret et job det er i dag at distribuere TV og lidt til.

Blandt de 24i  produkter som Waoo netop har opgraderet med, er deres “Unified Search capabilities to all devices”, der giver den enkelte ( slutbruger ) muligheden for at søge på tværs af “platforme”, som kanaler, VoD og SVoD, og sikkert lidt til.

Planen er at Waoo kan søge på tværs af alt som “catch-up TV” funktioner, EPG (TV Guiden) og mere end 12.000 titler, der ligger i “Waoo Bio”.

Læs også  Remote surface produktion er det nye sort

Joachim Bergman, 24i CEO, forklarer:

 -We have been working with Waoo for many years now and they’ve always wanted to innovate and offer their subscribers ground-breaking features, so we’re delighted to have supported them on this latest step into content super-aggregation. The combination of a custom Android TV launcher and our cloud-hosted Universal Search solution is a great way to give customers what they want – quality, choice and convenience, starter han og bliver suppleret af Martin Jürgensen.

Han siger:

 -The new Universal Search function is already proving popular with our subscribers. As a viewer, you just have one place to go to find the content you’re looking for, so you don’t have to browse all kinds of catalogues and archives. You can just start entering the name of an actor or a show and then the result will pop up. It’s an easy way to discover content and it works across all devices including STBs, web and mobile phones, slutter han.

Som, vi husker det, var Waoo også den første distributør der her i landet valgte at tilbyde indhold i 4K.