SkyShowtime på vej

Størrelsen SkyShowtime, der er en fusion af en række indholds producenter, broadcastere og betalings TV kanaler, er ved at tage form.

Og selv om at enkelte sikkert håber på at “SkyShowtime”, der “inkluderer alt Paramount”, derfor blot bliver en udvidet version af denne tjeneste, det allerede idag er muligt at købe adgang til, her i landet, ser det ikke ud til at være tilfældet.

SkyShowtime bliver derimod en “high pay” premium streamtjeneste med mere end 10.000 timers indhold på hylderne fra den dag tjenesten åbner.

Som enkelte vil være klar over det, tilbyder Netflix – til sammenligning – “kun” omkring 6000 titler, hvilket – formodentligt – kun lige er op imo 10.000 timers indhold.

Sidste nyt er uanset at CEO Monty Sarhan er begyndt at hyre folk der skal få skuden til at pege den rigtige vej, og hente en masse kunder ind i de mere foreløbig 20 lande det skulle være planen at lancere SkyShowtime på, i første omgang.

Monty Sarhan siger:

 -In building a team, my goal has been to bring together leaders who share my vision of creating an exciting, dynamic, inclusive, and empowered organisation. These talented individuals bring a wealth of expertise from across the industry and will play a critical role in the success of SkyShowtime. I know all of them will work passionately and enthusiastically to drive our business forward as we gear up for our upcoming launches across Europe, slutter han.

Læs også  Covid 19 koster kassen
Her en lille smule indhold fra en af indholdsleverandørerne, Showtime

Og for dem der kender lidt til den del af produktions miljøet, er der faktisk flere interessante navne.

Som eksempel bliver Francesca Pierce Chief Financial Officer.

Hun kommer direkte fra Sky, der jo er en af ejerne, hvorfor hun har været med helt fra starten af “projekt SkyShowtime”.

Hun har – på Sky – haft lederroller i forhold til “content” og “channel operations” samt “strategy”.

Jobbet hun siger farvel til er som “Director of Finance, New Businesses and Markets” på hele Sky.

Jen McAleer er udnævnt til Chief Brand Officer.

Hun kommer ligeledes fra Sky, hvor hun var Group Brand Director, der udviklede SkyShowtime branded på mindre end 12 måneder.

Richard Howard bliver Chief Marketing Officer.

Han kommer direkte fra NBCUniversal hvor han var Senior Vice President of Marketing for hayu, der er den tjeneste Viaplay netop har indgået et udvidet samarbejde med i Nederland i forbindelse med lanceringen der.

Josh Snow bliver Chief Product Officer.

Han kommer  også fra NBCUniversal, er – i princippet – er dem der har “opfundet” SkyShowtime, der i USA hedder Peacock.

Og det var såmænd også der han arbejdede før han tog videre.

Regional General Manager for Northern Europe, bliver Henriette Petersen, der er hende der har “lanceret” Paramount+ i Norden.

Læs også  Den sidste store streamer

Hun fungerer frem til hun starter hos SkyShowtime, som Director of Marketing for Paramount(+)

Dermed må man formode at Paramount+ kører videre, måske endda til de priser vi kender idag, og at denne størrelse ikke bare bliver omdøbt til SkyShowtime, der er andet og dyrere produkt.

Alene det faktum at SkyShowtime starter med et katalog på over 10.000 timers indhold fra Paramount og Universal, fra Showtime, Paramount+, Sky Studios, og Peacock, der både er kendte gamle serier, og – gætter vi på – premiere film og serier, der har samtidig premiere på kabel TV i USA.

SkyShowtime kommer “snart” til Albanien, Andorra, Bosnien og Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Tjekkoslovakiet, Danmark, Finland, Ungarn, Kosovo, Montenegro, Nederland, Nord Makedonien, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Spnien og Sverige.

Datoen for lanceringen og det konkrete indhold er fortsat ukendt.

Her en af de film – der i følge IMDB er en TV serie – der med stor sikkerhed vil være til at finde på tjenesten.
Den har premiere på Sky idag.