Adobe Summit 2022

Størrelsen Adobe er som bekendt ganske meget andet end Photoshop.

Faktisk så meget, at det ikke kan overraske nogen at Adobe nu også roder med hvad de selv kader for “AI-værktøj”.

Konflikten med software er jo “som regel” at man laver en flot animation, eller et pænt billede – for eksempel i Adobe software – hvorefter man håber på at kunderne kigger med, og måske klikker eller bliver motiveret til at shoppe lidt.

Adobe Summit 2022, tager denne udvikling op til eftersyn og er derfor klar med en række såkaldte “digitale innovationer “, der via AI giver virksomheder muligheden for at tale direkte med deres kunder via “personalisering” og “3D”, der får gjort brands klart til det såkaldte “metaverse”.

Enkelte kan måske huske at alting er – eller skal blive til – Meta, i disse dage.

Så meget at Facebook netop har skiftet navn til noget i den retning.

Lidt mere konkret er planerne at folk der producerer i Adobe, som eksempel nu kan tilbyde/producere -mere via Adobe Experience Cloud. 

Adobe Summit 2022 sendes live – se link nederst – så det er muligt at se og høre hvad de kloge hoveder taler om

Løsningen er en cloud baseret løsning målrettet verdens største virksomheder, hvorfor “tre ud af fire Fortune 100” nu bruger sådanne løsninger.

Igen.

Lidt mere konkret, har Adobe Summit 2022, kigget på helt “banale” detaljer som “innovation” i forhold til digitale oplevelser, “kunstig intelligens” og “fremtidens e-handel”, samt den “digitale økonomi”.

Læs også  De unge ser slet ikke nyhederne mere

Og det er netop i relation til disse – pænt konkrete – dele af virkeligheden at Adobe Summit 2022 prøver at udvikle nye “funktioner” ( for eksempel i Adobe software ) der resulterer i at der kan sælges mere, eller at slutkunder for en bedre oplevelse.

Nordisk direktør for Adobe, Franck Attia, siger:

 -Kundeoplevelser, der bygger på indsigt, data og meningsfyldt indhold, er afgørende for virksomheders evne til at gøre sig relevante og troværdige over for den digitale og moderne forbruger. Uden data og indsigt fungerer den digitale økonomi ikke, og derfor glæder det mig at kunne præsentere personaliserings-værktøjer, der sammen med nye AI-innovationer bygger fremtidens e-handel og digitale oplevelser, slutter han.

Lidt mere konkret har Adobe Summit 2022 udviklet nyt i forhold til 

Fuld integration af Adobe Experience Cloud-apps

Alle Adobe Experience Cloud-apps er nu udelukkende drevet af Adobe Experience Platform.

Nye cross-cloud funktioner imødekommer fremtidens digitale forbrugere

Styrket integration med de nye cross-cloud funktioner.

Dybe kundeindsigter 

Forbrugernes stigende forventninger håndteres nu af Adobe Real-Time CDP og Adobe Target

Nu kan forbrugere selv styre deres data

OneTrust integration via Adobes såkaldte Real-Time Content Data Platform (RTCDP). 

Virksomheder kan nu have en-til-en-samtaler med millioner af forbrugerne på samme tid
Adobe Sensei håndterer millioner af samtidige “samtaler” baseret på potentiel køberadfærd og forudsigende salg, succesmåling af kampagner og budgetoptimering på tværs af kanaler.

Læs også  Viaplay tordner ind i Nederland

Bliv klar til 3D-shopping og metaverse

Adobe annoncerede på Adobe Summit flere nye funktioner på tværs af Adobe Creative Cloud og Adobe Experience Cloud.

Det er muligt at læse op på en god del af nyhederne fra årets Adobe Summit her.

Det er muligt at se med live fra konferencen her.