Netflix eksperimenterer videre

I sidste uge besluttede Netflix sig for at dem der deler deres password til Netflix, skal til at betale for det.

Og nu hvor det sker automatisk, har du gættet det.

Dem der betaler, kommer til at betale for hver eneste gang et password bliver brugt andre steder end i husstanden.

Eller.

Indtil videre er det – vist nok – kun et eksperiment, der er blevet “testet” i Chile og i Costa Rica, samt i Peru, hvor kunderne der deler (“sharing” ) deres Netflix Abo, kommer til at betale 2-3 dollars for hver “account” der logger ind på Netflix.

Netflix selv forklarer tiltaget som “sub accounts”, der for de ekstra penge kan få deres egne profiler og login og password.

Det er ikke forklaret særligt præcist hvordan Netflix “måler” hvem der skal have en konto, bortset fra en formulering om at “hvis de ikke lever” der hvor der er tegnet et abo.

I sidste uge handlede det om at få kunderne til at betale hver gang de delte deres password

Det var dog i sidste uge.

I denne uge, er Netflix på vej med “Skip Intro” knappen.

Eller rettere, den blev introduceret i 2017 på TV, og kom ind på mobilen i 2018.

Det er dog først i denne uge at Netflix har besluttet sig endeligt for at denne “Skip Intro”, skal blive der.

Den oprindelige ide, der udsprang af hvordan Netflix rent teknisk kunne tilbyde kunderne at springe 10 sekunder frem, er nemlig blevet den – om muligt – mest populære knap hos Netflix.

Læs også  Mere ræs på Viaplay

Konkret skulle kunderne klikke på “Skip Intro” knappen 136 millioner gange i døgnet verden rundt.

Tilbage til da den oprindelige ide, blev diskuteret blandt NF teknikere, kunne teknikerne ikke rigtig finde på “en god grund til” at springe frem i tid i en film eller en serie.

Altså med mindre det handlede om at springe intro over, der er en fast del af mange serier.

De 136 millioner gange dette intro springes over, er dermed et pænt konkret billede af at rigtigt mange seere, ikke gider se “intro” hver gang de er nået til et nyt afsnit af en af deres favorit serier.

Eller – måske – gider de slet ikke se intro i det hele taget.

Teknikerne der netop har målt på “Skip Intro”, kunne også konstaterer at op imod 15 procent af alle kunderne spoler frem “manuelt” i de første 5 minutter af stort set alle serier.

Som du har gættet det, kunne det tyde på at de heller ikke er specielt interesserede i at høre hvad der skete i sidste uge.

Siden knappen – “Skip Intro” – blev introduceret tilbage i 2017, har ingen andre tiltag vist sig helt så populære.

Idag tilbyder hovedparten af andre tjenester lignende knapper, da det åbenbart ikke kun er kunderne på Netflix der ønsker at springe intro over.

Læs også  BVE vil være det nye IBC