Discovery satser på remote production

Det er som bekendt svært og dyrt at sende OB vogne rundt i hele verden hele tiden.

Det har Discovery tænkt en masse over, er der for vej ind i en sæson, hvor en rigtig stor del af deres store sportsproduktioner ender med at blive produceret helt eller delvist “remote”.

Som eksempel står Discovery foran produktionen af 600 forskellige event, alene hen over den såkaldte “2022 cykel sæson”.

Bevares.

Det er sikkert hovedparten af deres store produktioner i år.

Omvendt er det netop så mange at de jo allerede nu burde have støvsuget det meste af OB markedet, for alt.

Planerne er derfor ændret, i følge Scott Young, der er SVP på Discovery Sports.

Alene Tour de France Femmes og the Paris-Roubaix Femmes avec Zwift, samt lidt til, koster netop så mange live produktioner, at det samlede antal produktioner ryger op på omkring 600 live produktioner, med “en hulens masse kameraer, helikoptere og OB vogne”, hvorfor “produktions koncepterne nu er blevet udviklet og udtænkt til at blive ( lidt mere ) remote.

Scott Young er for længst gået igang med at planlægge mere end 600 live produktioner i “cykel sæsonen” – der i år bliver produceret lidt mere Remote

Planen, alene på cykling, bliver 6 lokcaliserede “studio shows”, der kommer til at bo i/sende(remote producere ?) high light fra England og Irland (“The Breakaway”), i/fra Danmark (“Radio Tour)”, i Frankring,  (“Les Rois de la Pédale”), i Tyskland og i Spanien (“La Montonera”) og endelig i Nederland, (“Kop Over Kop”).

Læs også  Medvind til Nevion og eSport

I bedste stil, ser det ud til at kommentatorerne bliver tilsvarende “remote” agtige.

Planen er i hvert fald at kommetere alle produktioner på 21 sprog, nu bare fra studierne, eller endnu mere remote.

Scott Young, forklarer:

 -The advantage of remote production is not just cost containment, which is what most people think it lends to, but it allows us to be far more agile, it allows us to move less technical equipment as well as people around the world. That allows us to put most of the budget spent on the logistics back into editorial content creation, starter han og fortsætter.

 -Remote production definitely makes our programmes far more agile. It means that through a remote production facility we can manage more events in a single day, and when you look across the Discovery sports portfolio it’s not just one sport on one channel on one day, forklarer han videre.

 -Our remote production facilities through our two main data centres, one in Paris, one in London, will receive all the signals, and we manage the distribution of those programmes from that point on, slutter han og løfter dermed sløret for at der bliver tale om en slags hybrid remote produktion, hvor hele eller dele af de enkelte produktioner produceres ( helt eller delvist ) lokalt på venue, og tilføres “resten” enten/både og i de lokale studier der – igen – ser ud til at blive suppleret med kommentatorer og andet som “feed”, ganske som signalerne jo også er.

Læs også  Sony mini NAB2021

Udviklingen der – mere eller mindre – understreger udviklingen af Eurosport, der ikke rigtigt er prioriteret som lineære kanaler, men derimod som streams der kan tilgås efter behov, viser at Discovery er godt igang med at ændre koncepterne bag Eurosport.

Et arbejde der skulle være nået til egentlig effektuering her i 2022, hvor grafik og “lyd” opdateres og målrettes mere mobile “oplevelser”.

Scott Young fortsætter:

 -We thought very specifically about how do we bring a music theme that’s dedicated to each sport, with particular focus on the sounds of those sports, forstsætter han.

 -I have to say working with the marketing and creative teams on our look and feel for this year I’d say for the first time audio was very much a part of that design as much as the visual image, slutter han.

Den nu kendte “Cube” bliver i den forbindelse også en del af både Tour de France og Tour de France Femmes, forklarer Scott Young videre:

 -We think where we’re starting to elevate our coverage of Tour de France, the Cube is a unique storytelling tool, forklarer han.

 -Apart from just being a great virtual studio, the ability to teleport athletes, the ability to analyse a particular day’s racing, the ability for our pundits and our experts to “zoom” in to that studio and talk to our hosts, it’s unchallenged what we can do in that facility. So, we are going to turn it on for Tour de France and Tour de France Femmes, and there’ll be a month of men’s and women’s road cycling from the Cube in July, slutter han.

Læs også  Lawo viser Next Gen broadcast mixer frem

Har du allerede glemt “Cube miljøet” blev konceptet brugt ved det netop afholdte vinter OL, i Beijing.

Der har siden været en decideret “tennis Cube”, og som du har gættet det, kommer der snart en “cykel/Tour de France Cube”.

Vi har fundet lidt high lights fra Vinter OL, hvor der såmænd også er et par billeder fra The Cube i.