CNN+ på vej ud med badevandet

( opdateret ) de lukker på lørdag den 30. april i følge NYT…
Original artikel.

Det er ikke – helt sikkert – endnu.

Og så alligevel.

Fusionen af Discovery og Warner Bros, til Warner Bros Discovery, har nemlig resulteret i at CFO Brad Ferrier (CNN), netop er blevet erstattet af CFO for streaming, Neil Chugani (Discovery).

Og nu hvor der blot er kommet 150.000 kunder på trods at et reklamebudget på 1 milliard dollars om året i fire år, bliver der trukket i alle bremser.

Det oprindelige budget, til at få løbet CNN+ igang var ydermere 300 andre millioner dollars, primært til indholds produktion.

Og nu hvor Warner Bros Discovery netop har lukket for alle omkostninger til CNN+ marketing, begynder det for alvor at blive svært for potentielle kunder at finde streamversionen af CNN.

CNN+ fortsætter det til trods ufortrødent med deres nye magasin formater, der “eksklusivt” kun er til CNN+ kunder, mens andre, “må nøjes med” de CNN formater de allerede kender.

Der er i den forbindelse – fortsat ingen – formater der er blevet aflyst.

Audie Cornish fra NPR er en af de nye ansigter på CNN+

Måske fordi at det gamle CNN såmænd heller ikke har det så godt, nu hvor stadig flere dropper kabel TV, hvor CNN tidligere levede godt.

I den forbindelse er det nok på sin plads at pointere at CNN har en helt anden status i USA, end globalt. Dette blandt andet fordi de tager en del chancer, herunder med Audie Cornish, der er en anerkendt NPR journalist, der tog videre til CNN+.

Læs også  Streamerne tager sporten

Formatet hun arbejder på, hedder “Five Things”. og det er Warner Bros. Discovery chief David Zaslav som eksempel glad for.

Igen.

Nyheder er som bekendt også en forretning.

Og meget tyder på at CNN+ har en meget kort fremtid foran sig.

Omvendt kunne flere af formaterne – sagtens – tænkes at fortsætte, nu hvor de nye ejere ( Discovery ) synes godt om en del af de navne, som CNN+ har fået fingre i.

Herunder, Kasie Hunt fra NBC News, Chris Wallace fra Fox News, samt Eva Longoria der er på vej med en række dokumentarfilm til CNN+.

Når de mange navne så ellers er blevet droppet, undrer flere sig stadig over at det ikke er lykkedes CNN+ at få fat i mere end 100-150K kunder i løbet af den første måned.