TV2 ser fremad

Nu hvor den absolut sidste sag om penge som staten/TV2 skyldte væk, er væk, kan TV2 nu se fremad, og dermed satse – om muligt – på at gøre DR endnu mindre relevant, hvilket den broadcaster ellers ser ud til helt at klare selv.

Det er dog heller ikke der TV2 har deres fokus, i følge bestyrelsesformand, Jimmy Maymann, der siger:

 -Man kan godt sige, at der blev skrevet et afgørende kapitel i TV2s historie for tre uger siden. TV2 er kommet helt fri af de store sager. Vi kan nu se fremad og fokusere på den igangværende digitale omstilling af virksomheden og investere i det public service-indhold, som skal sikre, at TV2 er en stærk dansk public service-aktør mange år frem, sluttede han.

Og der er da også en masse at glæde sig over.

NENT havde oprindeligt krævet 1,4 milliarder kroner, der som bekendt blev til 430 millioner kroner.

Dermed – må man formode – har TV2 altså op imod 1 hel milliard kroner, til at købe indhold for, så deres kunder kan nyde endnu mere af det de allerede køber adgang til på TV2 platformene.

TV2 lover mere fiktion og drama på både Play og de lineære kanaler i 2022

Dermed er det rigtigt spændende hvad TV2 har af planer for fremtiden.

Det går nemlig allerede ret godt for TV2.

Læs også  Haivision købte Aviwest

Desværre er det ikke voldsomt meget, bestyrelsen kan løfte sløret for at kunderne kan opleve de næste par år.

Sikkert skulle det dog være at TV2 er på vej til at investere i endnu flere sportsrettigheder, herunder “de danske landskampe i herrefodbold fra 2022 til 2028”, “EM i kvindefodbold i 2022″, 2EM-fodboldslutrunderne i 2024 og 2028” samt “VM i 2022 og 2026 sammen med DR”.

Allerede her i 2022 skulle der også komme flere “store danske fiktionsserier” på TV2 Play og på TV2s lineære TV kanaler.

Jimmy Maymann forklarer:

 -Trods hastigt ændrede forbrugervaner væk fra den lineære tv-sening i retning af mere on demand-sening lykkedes det for TV2 via en fokuseret digital indsats at bevare sin gennemslagskraft og kontakt med danskerne i 2021. Det digitale fokus, som er fundamentet for TV2s strategi frem mod 2025, skal sikre, at TV2s forretning udvikles mod stadig mere digital vækst. Et år inde i strategien opnår TV2 meget tilfredsstillende resultater, starter han og fortsætter.

 -Ved udgangen af 2021 rundede TV2 Play 900.000 abonnementer. Streamingtjenesten er dermed godt på vej mod den strategiske ambition om “TV2 Play til alle” og målsætningen om 1,3 million Play-abonnementer i 2025. Samlet set stod TV2s kanaler i 2021 for 47,7 procent af danskernes traditionelle tv-sening – en fremgang fra 0,9 procentpoint fra 2020. Især var der fremgang til TV2 Sport, som steg til en seerandel på 2,5 procent og dermed opnår sit hidtil bedste år, slutter han.

Læs også  Viaplay fortsætter med Nordic Darts Masters