Disney+ på vej i renskuret AVoD version

Pæne børn sover som bekendt med hænderne ovenpå dynerne.

Og selv om at de ikke vil betale den fulde pris for Disney+, skal de – naturligvis – alligevel have lov til at kigge med.

Derfor er ejerne af platformen på vej med en række regler, i forhold til de millioner af reklamer der kommer på AVoD versionen, når denne kommer lige om snart.

Har du ikkke helt styr på AVoD i forhold til SVoD, er A, kort for annoncer, mens S er kort for “abonnement”.

Og nu hvor alle taler om en fremtid, vor streamerne kan hente flere kunder hjem, ved at tilbyde det samme produkt, nu kun afbrudt af alt for mange reklamer, er Disney altså ude for at vise alle andre, hvordan en AVoD fremtid ser ud.

I den forbindelse kan det vel ikke undre at Disney starter med at frasortere alkohol reklamer.

Der er simpelthen for mange alkoholiske Disney+ kunder, der ikke har brug for at vide at der er tilbud på den lokale pulimut, og at mange mænd bliver meget bedre til at køre bil efter den første flaske whiskey.

På samme måde, vil Disney+ AVoD heller ikke vise reklamer for politik.

Trump eller Rasmus Paludan kan med andre ord ikke købe sig adgang til de mange børn, de håber på vil stemme på dem, senere.

Læs også  CNN+ på vej ud med badevandet
AVoD tjenesterne forventes at tilbyde et utal af helt eller delvist interaktive reklamer – og permanent shoppe funktion

Alt andet er dog helt fint.

Så næste gang dit barn tænder for Disney+ i AVoD versionen, er det pænt sikkert at der er bunker af reklamer for piller og masser af tobak, igen og igen.

Så selv om at de ikke ryger vildt meget i “Star Wars”, og nu hvor det kun er de onde der ryger i alt Marvel, kunne dette sagtens tænkes at ændre sig, nu hvor det – jo oplagt nok – bliver muligt at købe en del af handlingen i den kommende sæson af The Mandalorian.

Der skal til at køre Chrysler Electric og ryge Pall Mall.

Forventningen til den ( og alle de andre ) kommende AVoD tjenester er derfor helt i top.

Det er jo oplagt nu hvor mange seere, ikke længere kigger på deres TV, men i stedet ser – for eksempel – Disney+.

Rygterne om frasortering af bestemte typer reklamer, kommer i første omgang fra to “media buyers”, der allerede nu er “blevet orienteret” om hvilke typer reklamer der ender med at lande på Disney+, og hvilke der ikke er plads til.

Som Disney bliver ved at pointere det, er deres tjeneste et “family-friendly environment”, hvorfor sprut og piller, som det er tilladt at reklamere for her i landet, ikke kommer ind på Disney+.

Læs også  Seertallene rasler ned

Altså i første omgang.

Ikke overraskende bliver det heller ikke muligt for “konkurrenter” at købe sig adgang til Disney’s kunder.

Og nu hvor Disney er en pænt stor koncern, er det altså alt fra hoteller i de områder hvor Disney selv har hoteller, til limosine service og meget andet i og omkring de bunker af “Disney Land” der findes rundt om i verden.

Disney lover slutterligt at de “vil være opmærksomme” på ikke at vise “bestemte typer reklamer” sammen med indhold der er målrettet børn der ikke er startet i skolen endnu.

Lidt mere konkret kører der “kun” 4 minutters reklamer i timen, hvilket i USA vurderes til at være “ganske lidt”.

Ender dette med at blive tilfældet, er det færre minutter i timen end Peacock (SkyShowtime ), der i deres AVoD version er oppe på 5 minutter i timen.

HBO Max, der også er på vej med en AVoD tjeneste skulle efter sigende også være på vej med løsning der kun breaker med 4 minutter reklamer i timen.

I alle tilfælde altså uden at de reklamer du skal se, før udsendelsen starter og de reklamer der vil være i bruger fladen, medregnes.

Hulu, som Disney også ejer streamer til sammenligning 9 til 12 reklamer i timen, der er alt fra 30 sekunder til 90 sekunder lange.

Det er ukendt hvornår de forskellige AVoD tjenester kommer, og hvad de ender med at koste at få adgang til 

Læs også  TV2 melder sig ind i kampen om serie seerne