Streamerne går efter ung sport

En del tyder på at streamerne satser stadig mere på at overtage visse dele af sports TV, og overlade resten til broadcasterne.

Tag som eksempel DAZN, der sikkert ikke er en særligt kendt størrelse, for mange.

Omvendt.

Er du ung, og vild med “unge” sportsgrene, er platformen – formodentligt – slet ikke så ukendt.

Og måske endda netop kendt for at være en af de platforme der tilbyder indhold der er “værd” at betale for.

Sidste nyt på den front, ser ud til at være at “Extreme E” sporten, der er en slags off road racerløb for elektriske biler, er på vej over på DAZN tjensten, som eksklusivt indhold, som kunderne kan (til)købe adgang til.

DAZN, er i den forbindelse pænt global.

Alle apparater, der har adgang til Internet, kan således bruges til at se DAZN på.

Dette fordi der er apps til det hele og fordi DAZN har brugt en masse tid på at etablere sig på hovedparten af alverdens hardware.

Bilerne kører under så ekstreme forhold at det slet ikke er muligt at være publikum til dette ræs – DAZN streamer i stedet det hele

Tilbage til Extreme E, er det en “Electric SUV motorsport”, der nu er nået til sæson 2, der – forresten – startede i det tidlige forår i Neom, Saudi Arabien

Premieren blev – efter sigende – streamet live i Japan, hvor denne sportsgren er stor og kendt, samt til en bunke andre territorier, herunder Danmark.

Læs også  Ny dansk Viaplay Original

Som forventet, bliver alt Extreme E mstreamet “live” (SVoD) og “on-demand” (VoD), hvor dem der vil, kan se de fem “X Prix”, der bliver kørt i 2022, suppleret med bunker af updates, BTS og sikkert meget andet om netop denne sportsgren.

DAZN er allerede ude på 200 markeder på alt fra smart TV, til smarte telefoner, PC’er og spil konsoller som PS3, 4 og 5.

Ali Russell, Chief Marketing Officer at Extreme E glæder sig over udviklingen og siger:

 -I am delighted to be renewing our partnership agreement with DAZN. As a sport without spectators on site, it is vital for us to reach as many people as possible and the best way to do this is through a screen, starter han og fortsætter.

 -As a premium OTT platform, DAZN is hugely valuable to us in developing a youth orientated audience which is an incredibly important market to our Championship. We know that DAZN’s key audiences are particularly passionate about issues surrounding equality and the environment, both of which are key pillars of Extreme E. We look forward to bringing more thrilling action to DAZN in 2022, as well as the wider messages surrounding electrification, environment and equality, slutter han.

Joseph Markowski,  Executive Vice President at DAZN er også glad.

Læs også  Forårets Absolute Fællessang er tilbage

Han siger:

 -We are incredibly excited to be broadcasting the second season of Extreme-E on the global platform. As a company DAZN stand for innovative ideas, edge of your seat action and gender equality in sport and Extreme E ticks all those boxes. Last year saw a very competitive, fun and exciting racing series and we look forward to showing another brilliant season live on DAZN, slutter han.

Vi har fundet lidt video, hvor vi har spolet frem til at de kører lidt vildt.

<iframe width=”853″ height=”480″ src=”https://www.youtube.com/embed/q1SrE_cBoTc?start=115″ title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>