The Quarry amok i VFX

Spillet The Quarry, der skulle være kommet ud i sidste uge, er noget nær det vildeste du overhovedet kan forestille dig, i følge en PM om nyheden.

Og noget ser der ud til at være om det.

Spillet er nemlig, ikke som “en film” en lang historie, der “kun” kan ende på en enkelt måde.

Tværtimod har Supermassive Games, der står bag The Quarry fokuseret på “det modsatte”.

Spillet, kan nemlig spilles og “afsluttes” på 180 forskellige måder.

Som du allerede har gættet det, er der ydermere rigtigt mange måder at komme hen til den slutning.

I den forbindelse The Quarry hovedsageligt optaget som VFX hos Digital Domain.

Og selv om at det lyder voldsomt, så er spillet derfor “optaget” på bare 42 dage, hvor de har “mocap optaget” ( motion capture ) hele spillet.

Konkret mere end 32 timers optagelse, der efter endt optagelse er blevet processeret i Masquerade 2.0 der nu er så klog at den indbyggede AI/machine learning del kunne få de omkring 4500 færdige skud ud over stepperne på ( gætter vi på ) få måneder.

Alle scener er optaget “i virkeligheden” før de bearbejdes af vilde og stadig voksende computer kræfter

Computerkraft er som bekendt stadig “bare” noget man køber mere af, når relevant.

Igen.

Masquerade 2.0 kombineret med gennemtænkt mocap resulterede i dette tilfælde i at det blot var 27 optagelser der skulle “retouseres”. 

Læs også  Nordisk Film ShortCuts 360 graders studie

Underforstået var den planlagte grafik allerede så “god” eller “præcis” at computeren kunne klare resten.

Digital Domain supplerede i den forbindelse med ekstra facial tracking, samt “photorealistic editing of digital characters” i realtid.

Aruna Inversin, creative director and visual effects supervisor for Digital Domain, er glad og siger:

 -Right from the start we were blown away by Supermassive Games’ ambition, and we knew our experience with feature films put us in a unique position to help, starter han og fortsætter.

 -We started with the same tools we use to create movies and episodics, then adapted them for game development. Basically, we came up with a new, faster way to animate photorealistic digital characters, slutter han.

Will Byles, game director for The Quarry, er også glad.

Der er 180 slutninger ind i spillet The Quarry – det her kunne ligne en af dem

Han siger:

 -It was important for us to make every movement and reaction as realistic as possible, to create an immersive experience where players truly feel the weight of their decisions and connect to the characters, starter han og fortsætter.

 -We wanted to get as close to the likeness of the actors as possible, both in terms of the super high detail scans and the subtleties and nuances of their performances. With its history of award-winning VFX and pioneering digital human work, Digital Domain was the best choice for this, slutter han.

Læs også  Hvis du er til VFX

Digital Domain, der allerede leverer VFX til blandt andet “Spider-Man: No Way Home”, “Stranger Things”, “WandaVision” og rigtigt meget andet valgte fra starten af at lave såkaldte facial scans af alle de medvirkende i The Quarry, der allerede i opstarten kunne sendes til “look” artisterne på Supermassive Games, der kunne skabe spillets “look” uafhængigt af bevægelserne, lys og miljø.

Masquerade 2.0, der oprindeligt er udviklet til Thanos i “Avengers: Infinity War”, er nu nået til version 2 og derfor ( godt nok ?) til at kunne bruges i andre sammenhænge end spillefilm.

Paul “Pizza” Pianezza, Digital Domain senior producer, siger:

 -Masquerade is an incredibly powerful system, but ultimately it’s the performances that really make The Quarry stand out, starter han og fortsætter.

 -We wanted to ensure that our tools amplified what the cast brought, so each performance down to the subtlest movement is as true to the live-action performance as possible, slutter han.

Spillet, eller rettere den del af spillet der er mocap, endte med at løbe op i 250 millioner frames, som Digital Domain renderede ligeså hurtigt som deres computere kunne gøre det.

John Fragomeni, global president of Digital Domain, forklarer:

 -Creating high-quality, photorealistic visual effects used to be unique to feature films, but the technology has evolved, and given our decades of history and ongoing success, we are in a unique position to bring professional-quality VFX to any screen, starter han og fortsætter.

Læs også  Deepfake er en del af The Crown

 -We have some of the best artists in the world, so there’s really no limit to where and how we employ our tools, and we were honored to work with Supermassive Games to help bring The Quarry to market, slutter han.

Spillet blev udgivet den 10. juni til alt fra PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S til Windows PC og mere.

Her promoen for det spil