Fox satser fortsat på Cinematic Look til sport

Her i disse dage kan amerikanere der elsker sport, opleve en Fox-cinematisk version af  “Field of Dreams”, der er starten på den amerikanske baseball sæson, der – sidste år – kunne fejre de højeste seertal i 17 år.

For at fejre dette, vælger Fox Sports nu at gå “all inn” på broadcast kameraer med store sensorer, konkret ( Primært ) Sony HDC-F5500, der på grund af deres S35mm sensor, kan tilbyde voldsomt kortere dybdeskarphed, mod at det er svært at finde lange nok glas til for eksempel sport.

Det ser Fox dog ud til at have løst ved at hænge deres kameraer op i “rør”, der kan være pænt tæt på aktion uden at genere spillere og publikum.

Brad Cheney, Fox Sports vice president of field operations and engineering, forklarer:

 -Sony launched the new F-5500 camera late last year, and we are lucky enough to have one of those with us, starter han og fortsætter.

 -For this game, we are going to run it as an RF camera, forklarer han videre. ( RF er slang for trådløst i USA )

Ud over at det er planen med trådløse kameraer, ser det også ud til at Fox har kastet sig ud i øvelsen med at putte et HDC-F5500 op i drone og i et FlyCam, der er en snor, kameraet kan “køre på”.

Læs også  Sony pusher IP på IBC2019

Brad Cheney, fortsætter:

Her et af de mange 6x HFR, HDC-P50 hoveder det er monteret lige der hvor bolden kommer flyvende forbi

 -We are going to continue to have a cinematic look on our drones along with our FlyCam, thats capable of moving between the movie set and the primary field, and we are going to continue to leverage HDR production, as we did last year, and continue to push that forward, slutter han.

Som altid med Fox, er et par HDC-F5500’ere langt fra nok.

Fox Sports har således mere end 40 andre kameraer med på produktionen.

Der er således uanede mængder af HDC-4300 4K HDR/SR kameraer, der kommer til at arbejde i HFR, eller i High Frame Rate, mens HDC-5500, der jo også er et HFR kamera, både kommer til at arbejde i HFR ( x6 ) og i mere konventionelle modes.

Der er også en del HDC-P50 hoveder med, der ud over at kunne håndtere 6x HFR, såmænd også er robot hovede styret.

Slutteligt er der en række HDC-P31 kameraer, der “kun” er 1080/60p kameraer.

Til gengæld kan de levere HDR/SDR pov oplevelser i 1080p HDR, hvilket er planen, da det så – senere – kan distribueres i denne kvalitet.

Dem der kiggede med, og som så produktionen i USA, live, kunne glæde sig over at de kunne se med i 4K HDR.

Et gæt er at international distribution, hvis kampene overhovedet er blevet vist uden for USA, er blevet distribueret i 1080i, eller hvis du er meget heldig i 1080p.

Læs også  IBC banker på døren

Fox Sport har ydermere taget hul på en virkelighed hvor de – delvist – producerer remote.

Kampene der – ikke blev spillet i Los Angeles, blev det til trods – delvist – produceret der, hvor alt fra grafik til andet “efter arbejde” blev forestået, mens on-site arbejdet blev håndteret på venue.

Brad Cheney forklarer videre:

 -The IP link helps provide a lot of the connectivity from MLB’s partners, including what helps power our drones, starter han og fortsætter.

 -.T-Mobile is providing a lot of cellular connectivity. So we are excited to have that kind of outward connectivity in a cornfield in Iowa, slutter han og hentyder altså til at en god del af produktionen stadig er i Los Angeles, selv om at kampen spillet pænt langt væk.
Vi har fundet en produktion skudt med HDC-F5500, der – vist nok – skal forestille at se “cinematisk ud”.