Adobe kaster sig over fodbold

Der er som bekendt rigtigt mange unge, der – for eksempel – er fans af fodboldklub FC Bayern Munchen, men som aldrig har været i Munchen, nu hvor det er i den anden ende af verden.

Noget som Adobe, og nu også FC Bayern, har tænkt en del over.

Resultatet er blevet en flerårig – global – aftale mellem Adobe og FC Bayern Munchen, om at få “digitaliseret” den der fodboldklub.

Og en god del af oplevelsen.

Dermed kan de millioner af fans, der – for eksempel – er fans af netop FC Bayern Munchen, i stedet for at prøve på at booke et fly til Tyskland, når der spilles i klubben, i stedet kaste sig ind i digitale udfordringer, via diverse pakker, der allerede nu ligger i Skyen, konkret i Creative Cloud, der jo er en del af Adobe “billede pakkerne”.

Enkelte lidt ældre kan sikkert huske at det – i sin tid – var på sin plads, og nok, bare at købe og løbe rundt i en fodbold trøje.

Fans kan nu på fodboldklubbens hjemmeside finde links til digitale fanpakker – som fans så ellers kan interagere med

Det er det altså ikke mere.

Og da slet ikke for de unge mennesker, der jo sjældent er mere end et enkelt klik væk fra deres telefon.

Adobe og Bayern Munchen, introducerer i den forbindelse de første digitale tiltag, i forbindelse med den “årlige trøje-lancering”, hvor dem der ikke lige kan være der, i stedet kan være med online og supplere op med “fan ting” i Skyen.

Læs også  Premiere Pro, Premiere Rush og After Effects nyt

Oliver Kahn, CEO for FC Bayern, er glad og siger:

 -Nutidens FC Bayern-fans er digitalt kyndige og omfavner nye måder at komme tættere på vores klub og spillere. Derfor er det vores mål at skabe nyskabende og interessante interaktioner, der giver millioner af passionerede fans over hele verden spænding på kampdagen, slutter han og bliver suppleret af Anil Chakravarthy, President for Digital Experience Business hos Adobe

Noget tyder på at det snart er muligt – via Adobe – at være fan på mange andre digitale måder

Han er også glad og siger:

 -FC Bayern har millioner af fans verden over, og de er allerede på forkant med at revolutionere fan-oplevelserne. Med dette partnerskab vil FC Bayern skabe flere unikke oplevelser, så fansene kan fejre deres passion for klubben, ligegyldigt hvor i verden de befinder sig, slutter han.

Som pointeret er der allerede nu flere “kits” oppe i creative cloud, der sammen med Adobe Experience Cloud og  Adobe Consumer Data Platform, kommer til at hjælpe de mange digitale fans af  FC Bayern med at håndtere alt fra fanprofiler, til data mining af hvordan fans interagerer med brandet, og hvordan man kan få dem til at blive til endnu bedre fans.

Planerne er derfor også at fans kan få rabat ved at købe en masse, for eksempel billetter, rabatter og videoindhold, der jo er en del af fan oplevelsen.

Læs også  NEP goes BIG i London

Altså når du køber adgang til disse.