DR skruer op for markedsføringen

Det kan godt være at TV2 vinder priser hele tiden.

Og det kan også godt være at TV2 har noget der ligner verdens bedste marketings hold.

Der for eksempel hele tiden “er sammen” om det ene eller det andet.

Og selv om at det er lidt sent, tyder en del på at DR nu også vil til at vinde priser for deres markedsføring, ganske som størrelsen åbenbart også gerne vil have lidt flere seere.

Som altid er markedsføring, komplet med branding på de sociale medier, outdoor reklameskilte i flere meters højde, og meget andet, derfor på vej til at bliver hverdag for DRs brugere.

Og nu hvor DR har gravet i den helt tunge ende af marketing, kan der vist ingen tvivl herske om at DR håber på at vinde – mindst lige så mange – priser som TV2 har vundet for deres marketing, her de sidste rigtigt mange år.

DR har nemlig hyret Claus Rudolph Jensen, Julie Lillevang og Joachim Rosenstand, der er på vej til at blive 3 nye og tunge lederprofiler, på DR’s marketing afdeling.

Joachim Rosenstand er således på vej til at blive kreativ chef for DR markedsføring.

Claus Rudolph Jensen bliver chef for medieplanning og insights. 

Og endelig kigger Julie Lillevang forbi som ansvarlig for produktion og indkøb i forbindelse med markedsføringskampagner på DR.

Læs også  Bare send arkivet

Disse tre kommer med erfaring fra bureauer som: Storyland, Brandhouse/Subsero, Semler Group, samt OMD, Kunde & Co. og Tryg.

Åh ja, og så kommer Julie Lillevang, direkte fra en stilling som Nordic Head of Creative Operations & Creative Lead Danmark.

Det kan med andre ord nærmest ikke blive et tungere hold DR kunne investere i.

Andreas Lange, chef for DR’s marketingafdeling, Eksponering siger:

 -Det er nogle super dygtige folk, vi får ombord med stor erfaring og ledelseskapacitet. Det er helt centralt i dag, hvor konkurrencen om danskernes opmærksomhed aldrig har været større, starter han og fortsætter.

 -Joachim Rosenstand, Claus Rudolph Jensen og Julie Lillevang er vigtige brikker i at lykkedes med de ambitioner, og jeg er meget glad og stolt over at kunne byde dem velkommen, slutter han.