Der manglede 150K seere

Nu hvor der åbenbart snart bliver udskrevet valg, er broadcasterne gået igang med deres “dueller” mellem den siddende statsminister, og den udfordrende.

Eller rettere, denne gang er der 2 der “udfordrer”, og uden at vide den mindste smule om politik, virker det ikke specielt begavet at oppositionen forventer at den del af vælgerne der falder for den ene kandidats valgflæsk, efterfølgende bare ordner sig ind under fanerne hos den anden.

Igen.

Vi vælgere er jo ret sære.

Interessen er til gengæld dalende, som aldrig før.

Sidste gang “kandidaterne mødtes” var i uge 22 i maj 2019.

Dengang hvor vi alle var “sammen” om et eller andet.

Formodentligt fordi TV2 havde pæn succes med en kampagne der netop handlede om at være sammen.

Derfor kan det heller ikke undre at der var 150.000 flere der kiggede med, første gang kandidaterne skulle diskutere politik, der i 2019.

Konkret kiggede 787.000 med, mod sidste søndags “trio TV” hvor 629.000 kiggede med.

Tilbage i 2019, var “FV19: Duellen – Uenige Sammen”, forresten slet ikke det mest sete format i ug 22.

Det var derimod “Daginstitutioner Bag Facaden”, som TV2 sendte.

Her var der 801.000 der kiggede med.

“Gift ved første blik” havde sidste år i uge 35, 711.000 seere – i denne sæson er der 381.000 seere tilbage

Dermed ser det – desværre ud til – at den dalende interesse for at se flow TV har indhentet selv landets mest kendte politikere.

Læs også  Disney spekulerer i forældre

629.000 seere er – ydermere – det højeste antal der så flow TV i sidste uge.

I samme uge sidste år, der var det dårligste TV år siden TV meter målingerne begyndte var der 711.000 der så “Gift ved første blik” ( der nu har 381.000 seere), mens der var 660.000 der så “Toppen af Poppen” ( der i sidste uge nåede ud til 454.000 seere ).

Toppen af Poppen – her i 2021 – havde sidste år 660.000 seere der i år er blevet til 454.000 seere

Og endelig var “Alle mod 1” også mere set end sidste uges “Kampen om magten: Hvem skal lede Danmark”


I den forbindelse er det ganske morsomt at de såkaldt “konsoliderede” tal begynder at påvirke listen over de mest sete formater.

DR1’s “Spies og morgenbolledamerne”, der havde beskedne 467.000 seere i uge 34, kan notere sig at formatets første episode endte med 661.000 i såkaldt konsolideres form.

Desværre tæller ( estimerer ) dette tal også antallet af streamere med, hvilket er fint, da det jo er op imod 200.000 der – estimeret – har set dette format tidsforskudt på den ene eller den anden måde.

Tallet er – omvendt – lidt trist, da det jo stadig ikke løfter flow TV ( set forskudt eller ej ) ud af den ekstreme bølgedal broadcasterne er nede i.

TV2 mest sete format i uge 34 konsolideret var “Landmand søger kærlighed”.

Læs også  Motion Capture og Virtuelle kameraer

Her var der hele 564.000 der så med i de såkaldte konsoliderede målinger.

Dette tal er også interessant, da der var 496.000 der så med på flow TV.

Dermed var det altså bare 68.000 der så dette format på andre måder end som flow TV.

Igen.

Tallet er estimeret af Nielsen Rating ( der lige blevet købt af venture kapital og som derfor sikkert hedder noget nyt i næste uge, red. ), der plejer at være pænt præcise.

Er det tilfældet, er der altså under 10 procent af TV2 Play kunderne der så med som stream.

Igen.

Der bliver fortsat kun brugt 9 minutter dagligt på både DR og TV2’s streamtjenester.

Så selv om at alle taler om at streaming skal redde broadcast, går der da vist et stykke tid, før det bliver muligt.